Pagina 1 van 1

kwaliteit condesator

Geplaatst: do 23 feb 2006, 20:31
door badduh
Ik ben voor mijn subwoofer en voor mijn solosound electrostaat op zoek naar een bipolaire condensator van 47uf.
De black-gate's staan zeer goed bekend maar om €20 voor 1 condensator uit te geven wordt mij wat te gek. Ik kwam wel een van visaton tegen type "True bipolar smooth-foil capacitor 47uF 35V" hoe is de kwaliteid van deze condensatoren? en zijn er nog andere die betaalbaar zijn en aan te raden?

Re: kwaliteit condesator

Geplaatst: di 14 mar 2006, 17:52
door DIY_Freak
badduh schreef:
Ik ben voor mijn subwoofer en voor mijn solosound electrostaat op zoek naar een bipolaire condensator van 47uf.
De black-gate's staan zeer goed bekend maar om €20 voor 1 condensator uit te geven wordt mij wat te gek. Ik kwam wel een van visaton tegen type "True bipolar smooth-foil capacitor 47uF 35V" hoe is de kwaliteid van deze condensatoren? en zijn er nog andere die betaalbaar zijn en aan te raden?
En wat dacht je van een prijsbewuste MKT voor 12,50? De Audyn MKP kost slecht 16,60... lijkt me geen overdreven luxe voor een electrostaat. De toepassing is toch een hoogdoorlaatfilter? Of ook voor een >1ste orde laagdoorlaat op de woofer?

Geplaatst: di 14 mar 2006, 19:07
door voodooless
Anders neem je wat bipolaire caps, en een mooie MKP parallel.

Re: kwaliteit condesator

Geplaatst: di 14 mar 2006, 19:33
door richard
badduh schreef:
... maar om €20 voor 1 condensator uit te geven wordt mij wat te gek.
Ach, je kan het ook uitgeven voor een paar meter luidsprekersnoer, ik denk dat een goede condensator een betere investering is.

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 13:36
door Roland
Hoi Badduh

Er is hier op het forum eerder iemand geweest die een elco voor een electrostaat vervangen had door een mkp met slecht resultaat. Je zou verschillende smaken elco's uit kunnen proberen. De kans is aanwezig dat de elco die er in zit het beste resultaat geeft. Ik zou het zelf niet kunnen laten om hem eens met een mkp te horen.

Groeten Roland