kwaliteit condesator

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
badduh
Berichten: 30
Lid geworden op: do 23 feb 2006, 20:21

kwaliteit condesator

Bericht door badduh »

Ik ben voor mijn subwoofer en voor mijn solosound electrostaat op zoek naar een bipolaire condensator van 47uf.
De black-gate's staan zeer goed bekend maar om €20 voor 1 condensator uit te geven wordt mij wat te gek. Ik kwam wel een van visaton tegen type "True bipolar smooth-foil capacitor 47uF 35V" hoe is de kwaliteid van deze condensatoren? en zijn er nog andere die betaalbaar zijn en aan te raden?
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Re: kwaliteit condesator

Bericht door DIY_Freak »

badduh schreef:
Ik ben voor mijn subwoofer en voor mijn solosound electrostaat op zoek naar een bipolaire condensator van 47uf.
De black-gate's staan zeer goed bekend maar om €20 voor 1 condensator uit te geven wordt mij wat te gek. Ik kwam wel een van visaton tegen type "True bipolar smooth-foil capacitor 47uF 35V" hoe is de kwaliteid van deze condensatoren? en zijn er nog andere die betaalbaar zijn en aan te raden?
En wat dacht je van een prijsbewuste MKT voor 12,50? De Audyn MKP kost slecht 16,60... lijkt me geen overdreven luxe voor een electrostaat. De toepassing is toch een hoogdoorlaatfilter? Of ook voor een >1ste orde laagdoorlaat op de woofer?
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Anders neem je wat bipolaire caps, en een mooie MKP parallel.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11059
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: kwaliteit condesator

Bericht door richard »

badduh schreef:
... maar om €20 voor 1 condensator uit te geven wordt mij wat te gek.
Ach, je kan het ook uitgeven voor een paar meter luidsprekersnoer, ik denk dat een goede condensator een betere investering is.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Badduh

Er is hier op het forum eerder iemand geweest die een elco voor een electrostaat vervangen had door een mkp met slecht resultaat. Je zou verschillende smaken elco's uit kunnen proberen. De kans is aanwezig dat de elco die er in zit het beste resultaat geeft. Ik zou het zelf niet kunnen laten om hem eens met een mkp te horen.

Groeten Roland
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”