pio condensators in LS-Filter zinnig?

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ff lunche

pio condensators in LS-Filter zinnig?

Bericht door ff lunche »

Dat vraag ik me af. in tube-amps worden ze veel toegepast. ook zinnig in Ls-filters ?
dre

Re: pio condensators in LS-Filter zinnig?

Bericht door dre »

absoluut!

zeker de moeite waard om mee te expirimenteren.
Walt

Bericht door Walt »

Ik heb een keer een West Cap pio van 2.2uF tegenover een 2.2uF Mundorf Silver/Gold/Oil gehoord in een Tannoy D500, de laatste won het wel echter de pio was ronduit indrukwekkend te noemen gezien het enorme prijsverschil.

Denk wel dat er met pio's grote onderlinge verschillen zijn dus welke goed en welke minder goed zijn is lastig te zeggen.

Groetjes Walter
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

Hangt af van of je verschil hoort tussen condensatoren (de eeuwige discussie...). Afgezien van dat zou ik kijken naar waar je de meeste winst boekt per euro. Ik ben van mening dat je je geld dan beter in duurdere drivers of DSP kan steken.
ff lunche

Bericht door ff lunche »

Casper schreef:
Hangt af van of je verschil hoort tussen condensatoren (de eeuwige discussie...). Afgezien van dat zou ik kijken naar waar je de meeste winst boekt per euro. Ik ben van mening dat je je geld dan beter in duurdere drivers of DSP kan steken.
hmm, moeilijk. Het klinkt simpel wat je formuleert maar hoe langer ik er over nadenk hoe moeilijker iets met die redenering te kunnen.
een Pio voor 5 euro en 5 % verbetering of
een andere driver voor 100 euro en 25 % verbetering.
Dan ga ik voor de goedkope upgrade, ook al bieden ze evenveel verbetering voor de euro.
zoveel mogelijk verbetering voor zo weinig mogelijk euro's zou ik er van maken ipv de meeste winst per euro want dat kan toch in de eurootjes gaan lopen.
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

Daar valt inderdaad wel wat voor te zeggen. Je bent voor die paar euro wel weer een paar uur lekker aan het hobbyen, daar gaat het uiteindelijk om.

Toch lijkt het me gewoon weggegooid geld, ik denk niet dat je verschillen kan horen tussen pio en MKP.
Marcel~

Bericht door Marcel~ »

Ik heb momenteel het MKP blokje in de filters van mijn Synthese 1 vervangen door Russische Pio's. Echt waar voor het geld !
ray5150

Bericht door ray5150 »

Maar vertel dan ook wat de veranderingen / verbeteringen in het geluid zijn.... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”