Heatsink Hifi2000

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Zweitse

Heatsink Hifi2000

Bericht door Zweitse »

Heeft iemand ervaring met de heatsinks van Hifi2000. Zijn deze van goede kwaliteit? De prijs van deze heatsinks is in vergelijk met die van Seifert zeer aantrekkelijk, vandaar mijn vraag over de kwaliteit en afwerking.
ray5150

Re: Heatsink Hifi2000

Bericht door ray5150 »

Zweitse

Bericht door Zweitse »

Ja, dat zijn ze.
Leon

Bericht door Leon »

Dit zijn dezelfde heatsinks die ook in hun kasten verwerkt worden. De afwerking is prima.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Ik begrijp niet helemaal wat je met kwaliteit in dit geval bedoelt,
Wil je juist dat het zacht is, of hard ?
je kunt wel een anodisatie laag van topkwaliteit hebben, maar je moet er straks toch in gaan boren...
En krassen zijn dan ook niet uit te sluiten.

Een koelblok is een passief ding, brok heet alu gieten in een mal, daarna in een anodiseer bad, en klaar.
Anders dan warmte te geleiden hoeft het niet te doen.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Er zal toch wel verschil in kwaliteit zijn tussen diverse fabrikanten. In afwerking zal toch ook wel een duidelijk verschil zitten, of heb ik dat helemaal mis.
scanspeakman

Bericht door scanspeakman »

Er zitten er vier (ongeveer 20x20cm) in de behuizing van mijn extrema. Prima afwerking evenals de andere panelen van de behuizing. Ook goed in te boren en schroefdraad in te tappen.

Scanspeakman
Zweitse

Bericht door Zweitse »

scanspeakman schreef:
Er zitten er vier (ongeveer 20x20cm) in de behuizing van mijn extrema. Prima afwerking evenals de andere panelen van de behuizing. Ook goed in te boren en schroefdraad in te tappen.

Scanspeakman
Ik wil mogelijk vier van deze blokken (300x165x40) gaan gebruiken voor de ExtremA monoblokken. Dit vanwege de prijs. Als ik kijk naar een vergelijkbare heatsink van Seifert ben ik bijna het dubbele kwijt.
SuperR

Bericht door SuperR »

Zweitse schreef:
scanspeakman schreef:

Scanspeakman
Ik wil mogelijk vier van deze blokken (300x165x40) gaan gebruiken voor de ExtremA monoblokken. Dit vanwege de prijs. Als ik kijk naar een vergelijkbare heatsink van Seifert ben ik bijna het dubbele kwijt.
4 heatsinks zijn inclusief verzending net geen 160 euro.
2 behuizingen, kant en klaar waar al 4 heatsinks in zitten zijn bij elkaar 270 euro.

Kun jij voor het verschil, 110 euro, 2 behuizingen in elkaar schroeven die net zo mooi zijn als de kant en klaar versie?
Zweitse

Bericht door Zweitse »

SuperR schreef:
Kun jij voor het verschil, 110 euro, 2 behuizingen in elkaar schroeven die net zo mooi zijn als de kant en klaar versie?
Dat ga ik in ieder geval wel proberen. Ik wil uiteindelijk twee monoblokken bouwen die niet breder zijn dan 32 cm en niet dieper zijn dan 30 cm. Ik weet niet of dit voor mij haalbaar is, maar wil het wel proberen. Als ik twee kasten (1NPDA04300N Dissipante 4U 300 black front panel 10mm) koop bij Hifi2000 kom ik uit op een kleine €400.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Zweitse, ik heb dezelfde type kast gebruikt voor mijn klasse A bak, een Aleph 30. Prima kwaliteit voor een goede prijs. Wel zijn de 'vinnen' gevoelig voor beschadigen als je ermee aan de slag gaat, draad tappen e.d. Zachte doek eronder, handdoek ofzo en het gaat prima.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Barry2001 schreef:
Zweitse, ik heb dezelfde type kast gebruikt voor mijn klasse A bak, een Aleph 30. Prima kwaliteit voor een goede prijs. Wel zijn de 'vinnen' gevoelig voor beschadigen als je ermee aan de slag gaat, draad tappen e.d. Zachte doek eronder, handdoek ofzo en het gaat prima.
Met de kasten is ook niets mis, maar ik hik een beetje tegen de breedte aan van 45cm.
SuperR

Bericht door SuperR »

Zweitse schreef:
SuperR schreef:
Dat ga ik in ieder geval wel proberen. Ik wil uiteindelijk twee monoblokken bouwen die niet breder zijn dan 32 cm en niet dieper zijn dan 30 cm. Ik weet niet of dit voor mij haalbaar is, maar wil het wel proberen. Als ik twee kasten (1NPDA04300N Dissipante 4U 300 black front panel 10mm) koop bij Hifi2000 kom ik uit op een kleine €400.
Oeps ik had 3u geselecteerd, niet 4u.
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Ik heb een viertal koelprofielen besteld bij Modushop 200x40x210. Ik denk dat ze in de loop van volgende week aankomen. Ik zal mijn bevindingen dan hier posten :D.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Fokko schreef:
Ik heb een viertal koelprofielen besteld bij Modushop 200x40x210. Ik denk dat ze in de loop van volgende week aankomen. Ik zal mijn bevindingen dan hier posten :D.
Dat zou ik zeer waarderen. Ik ben nog steeds op zoek naar headsinks voor mijn 50 watt ExtremA mono versterker. Qua prijs zijn ze bij Hifi2000 het voordeligst voor wat ik zoek aan C/W. Voor welk project ga jij de heatsinks gebruiken?
renderman

Bericht door renderman »

Ik heb toevallig gisteren 2 kasten en een extra frontplate binnen gekregen van Hifi2000, de kwaliteit en afwerking is prima. Anodiseerlaag lijkt me ook zeer degelijk. Ik kan me niet voorstellen dat de koelprofielen van Hifi2000 van slechte kwaliteit zouden zijn. De levering was ook snel, binnen 3 dagen in huis.
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Die van mij zijn ook onderweg. Alleen is er een fout gemaakt bij het verzenden. Als ik de DPD track&trace pagina open, dan staat er bij zip een verkeerde postcode (een verkeerde letter). Ik heb een mail gestuurd, ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
renderman

Bericht door renderman »

Als het adres wel klopt (straat + huisnummer) verwacht ik dat het wel goed komt hoor.
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Heren,

De postbode stond begin deze week voor de deur. Alles is gelukkig goed aangekomen. Die mannen van Hifi2000 weten wel van inpakken. Alles onder het piepschuim, gelukkig is het met plavuizen een kwestie van even stofzuigen.
Doordat ik recentelijk mijn schouder uit de kom heb gehad, staat alles even in de ijskast. Ik zal wel even verslag doen van de koelblokken. Ik heb de 210x200x40 en ik vind ze er erg goed uitzien. Op de achterkant zitten wel een paar krasjes, maar niet door de geannodiseerde laag, volgens mij kun je deze er heel goed afpoetsen. Op de achterkant zie je de sporen van de bevestiging tijdens het annodiseren. Niet heel erg fraai, maar dat zie je toch niet meer zodra gemonteerd. De boven- en onderkant zijn geborstelt wat er wel heel goed uitziet. Ik ben erg tevreden, zeker voor de prijs.
Bijlagen
IMG_20130315_100003.jpg
IMG_20130315_095946.jpg
IMG_20130315_100042.jpg
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Dat ziet er allemaal goed uit. Ik heb nog een paar vragen uitstaan bij Fischer, maar als ik dit zo zie ga ik waarschijnlijk ook voor de heatsinks van Hifi2000.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Fokko schreef:
Heren,

De postbode stond begin deze week voor de deur. Alles is gelukkig goed aangekomen. Die mannen van Hifi2000 weten wel van inpakken. Alles onder het piepschuim, gelukkig is het met plavuizen een kwestie van even stofzuigen.
Doordat ik recentelijk mijn schouder uit de kom heb gehad, staat alles even in de ijskast. Ik zal wel even verslag doen van de koelblokken. Ik heb de 210x200x40 en ik vind ze er erg goed uitzien. Op de achterkant zitten wel een paar krasjes, maar niet door de geannodiseerde laag, volgens mij kun je deze er heel goed afpoetsen. Op de achterkant zie je de sporen van de bevestiging tijdens het annodiseren. Niet heel erg fraai, maar dat zie je toch niet meer zodra gemonteerd. De boven- en onderkant zijn geborstelt wat er wel heel goed uitziet. Ik ben erg tevreden, zeker voor de prijs.
Dat moet dan een aardig hoge en ondiepe versterker worden ?
Zweitse

Bericht door Zweitse »

ray5150 schreef:
Fokko schreef:
Heren,

Dat moet dan een aardig hoge en ondiepe versterker worden ?
Twee naast elkaar geeft een kast van 210mm hoog, 400mm diep. :mrgreen:
ray5150

Bericht door ray5150 »

Hoe ga je dat (thermisch) koppelen dan ? :?: :idea:
Zweitse

Bericht door Zweitse »

ray5150 schreef:
Hoe ga je dat (thermisch) koppelen dan ? :?: :idea:
Geen flauw idee. Ik weet wel dat Scanspeakman zijn ExtremA in een Hifi2000 (5U, 400mm diep) kast heeft zitten die op de zelfde wijze is opgebouwd.
Chris_T

Bericht door Chris_T »

Erg mooie behuizingen maakt modusshop toch.
Ben zelf erg gecharmeerd van de Passante Dissipante uitvoering in 5U formaat met 10mm front panel.
Maar is dat eigenlijk wel genoeg voor de extreme versie van de Extrema?
Dan zit je met een vermogen van 250W continu dat gedissipeerd moet worden voor een 100W@8ohm belasting.
Ik zie niet hoe een relatief kleine heatsink van 21x40x4cm (hxbxd) dat kan verwerken zonder een eitje erop te bakken.
In stereo heb je dan zowaar een echte kachel :roll:.

De Extrema is natuurlijk wel naar beneden te schalen, 50W@8ohm is ook meer dan genoeg voor de meeste luidsprekers.
Dan zit je met 115W/kanaal aan warmte dat weg moet, voor deze heatsinks nog wel aan de krappe kant lijkt mij.

Ps. Ik hoop dat iemand mij in het ongelijk kan stellen, dan heb ik ook een excuus om met de bouw van de Extrema te beginnen ^^.
Plaats reactie