Pagina 1 van 2
Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: di 29 jan 2013, 19:49
door Henkjan
jaja, het is weer tijd voor de jaarlijkse veren in bibsen ronde... graag jullie nominaties (als het ff kan met uitleg) voor de beste luidspreker van 2012.
voorwaarden:
- eigen project van een forum lid
- moet hier op het forum gepresenteerd zijn
- moet in 2012 gereed zijn gekomen
de nominatieronde staat open tot 11 februari 2013 22:00
vriendelijk verzoek: voeg een link naar het ontwerp toe.
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: wo 30 jan 2013, 16:30
door nxs77
Als het goed is wil ik mijn eigen projectje erbij zetten
Compacte mono 2 weg bouwradio
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 59&t=15829
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: wo 30 jan 2013, 16:41
door Vinculum
Ik kreeg daar vorig jaar voor op mijn donder....

Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: wo 30 jan 2013, 16:45
door ds23man
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: wo 30 jan 2013, 16:51
door nxs77
Een ander zie ik dat geval van mij er niet bijzetten...
en die zweepslagen... bring it on!

Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: wo 30 jan 2013, 21:16
door ray5150
Ik wil graag de Elysium - Seas Micro Monitoren nomineren. werkelijk een snoepje voor het oog !
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 59&t=17809
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: do 31 jan 2013, 8:57
door nxs77
Idd. een erg goeie voor de lijst.
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: do 31 jan 2013, 22:25
door Juoigâ
laten we in dit jaarlijkse evenement niet het jaarlijkse paasproject vergeten
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... aasproject
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: do 31 jan 2013, 22:34
door Vinculum
Hey! Zelfpromotie mag niet!
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: do 31 jan 2013, 22:36
door jeroen_d
Deze is helemaal aan het begin van 2012 gereed gekomen. Mag niet ontbreken:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 59&t=15262
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: do 31 jan 2013, 22:40
door jeroen_d
Ik mis trouwens nog een heleboel mooie creaties van de afgelopen Breda luisterdag. Waar blijven de nominaties?
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: do 31 jan 2013, 23:05
door AatV
De zware 3-weg met CSS van Henkjan, die
hier te vinden is, moet hier ook een plaatsje krijgen. Plaatje:

- Trio.jpg (34.98 KiB) 3082 keer bekeken
groet,
Aat
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: do 31 jan 2013, 23:18
door FR_Aad
Was de Parsival kloon van Leobus ook niet van 2012?
Zo ja, dan mag hij van mij op het lijstje
viewtopic.php?f=6&t=15591&hilit=Leobus
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: za 02 feb 2013, 12:31
door hannesie
Naast de luidsprekers van Hondasnl die Jeroen aangeeft, denk ik dat de 3 weg van Serum ook niet vergeten kan worden.
viewtopic.php?p=1597255#p1597255
Plaatje.
download/file.php?id=59694&mode=view
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: za 02 feb 2013, 13:05
door TheoK
AatV schreef:De zware 3-weg met CSS van Henkjan, die
hier te vinden is, moet hier ook een plaatsje krijgen. Plaatje:
Trio.jpg
groet,
Aat
+1
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: za 02 feb 2013, 13:24
door Barry2001
De RD40 Ultimo van piet1955:
viewtopic.php?f=3&t=17064
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: za 02 feb 2013, 14:00
door Henkjan
zou mooi zijn als we de genomineerden in Enschede bijeen zouden kunnen krijgen

Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: za 02 feb 2013, 14:08
door Vinculum
Ik kan er in ieder geval al niet bij zijn.

Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: za 02 feb 2013, 23:18
door asterduc
je bent me voor Ray.
Dis systeem was absoluut te mooi voor woorden, ben ik nog steeds van onder de indruk.
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: za 02 feb 2013, 23:56
door asterduc
jeroen_d schreef:Ik mis trouwens nog een heleboel mooie creaties van de afgelopen Breda luisterdag. Waar blijven de nominaties?
klopt Jeroen, hier enkele beelden.
Ik weet alleen niet hoe ze heten en waar ze op het forum te vinden zijn, maar wel hoe mooi ze waren afgewerkt en muziek reproduceerden.
puur dynamiek, prachtig concept.

- nom 2.jpg (41.24 KiB) 2957 keer bekeken
origineel en mooi afgewerkt, maar heb ze niet horen spelen.

- nom 6.jpg (73.18 KiB) 2957 keer bekeken

- nom 6a.jpg (74.68 KiB) 2957 keer bekeken
Nog zo'n voorbeeld van eindeloos perfectionisme. Maar die was in 2011 reeds genomineerd dacht ik.

- nom 5.jpg (41.25 KiB) 2957 keer bekeken
Breedbander met klasse en side sub, ontzettend mooie esthetiek

- nom 10.jpg (45.04 KiB) 2957 keer bekeken
Harry's prachtcombinatie met Raal tweeter

- nom 11.jpg (50.3 KiB) 2957 keer bekeken
Rik's wortelnoten monitor, moet wel ergens een betere foto te vinden zijn

- nom 12.jpg (70.9 KiB) 2957 keer bekeken
Arjan's basscab, basmeester pure sang

- basscab.jpg (31.12 KiB) 2957 keer bekeken
Die Termino's en Walt's dipole's, in welk jaar gaan die genomineerd worden?
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: zo 03 feb 2013, 10:45
door Henkjan
nomineer je die nou allemaal?
Termino's waren een jaar geleden al in de verkiezing, die mortelkasten idem. en die pluto's iirc waren ook al voor 2012 gereed, maar 100% zeker ben ik er niet van
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: zo 03 feb 2013, 13:36
door jeroen_d
Nou, ik ben anders blij met de bijdrage van asterduc, er worden veel te veel mooie speakers vergeten.
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: zo 03 feb 2013, 15:16
door Henkjan
jeroen_d schreef:Nou, ik ben anders blij met de bijdrage van asterduc, er worden veel te veel mooie speakers vergeten.
ik ben er ook blij mee hoor

het is alleen ineens zo'n contrast met die paar nominaties daarvoor
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: zo 03 feb 2013, 18:23
door Vinculum
Ja nou maak ik helemaal geen kans meer!

haha Het niveau is heel hoog weer dit jaar.
asterduc schreef:Dis systeem was absoluut te mooi voor woorden, ben ik nog steeds van onder de indruk
Wow! Wat een compliment! Ik ben juist altijd bewonderaar geweest van jouw werk en om dan dit zo te horen maakt op mij juist weer indruk...

Dank je!
Re: Luidspreker van t jaar 2012 - nominaties
Geplaatst: zo 03 feb 2013, 23:47
door asterduc
Henkjan schreef:nomineer je die nou allemaal?
staat er een limiet op het aantal nominaties misschien?!
Voor mij is elk project een vermelding waard.
Ik meen dat het prettig is voor de ontwerper / bouwer om je creatie zonder zweepslagen op te laten nemen, vandaar ...