Pagina 1 van 1

RIP philips CD160 / welkom philips CD782

Geplaatst: ma 28 jan 2013, 16:53
door sevenup
Helaas is mijn philips CD160 overleden. Hij heeft na vervangen van de elco's en wat kleine modificaties zeker 5 jaar bijna elke dag gedraaid op mijn werk.
Dus maar op zoek naar een vervanger, en kwam bij de kringloop een CD782 tegen met afstandsbediening voor 7,50 euro :)

Meteen wat modificaties gedaan:

Elco's in de voeding en bij de IC's vervangen voor verse.
Aparte 5V regelaars voor decoder/oversampler/dac
Opamps vervangen door OPA2134
De 100nF condensatoren bij de TDA1541 vervangen voor betere.

Speelt lekker en kan hopelijk weer een hele tijd mee :)

Re: RIP philips CD160 / welkom philips CD782

Geplaatst: wo 30 jan 2013, 17:07
door SuperR
Die ziet er bekend uit. Zoals je ziet wordt die van mij "minder" regelmatig gebruikt.

Re: RIP philips CD160 / welkom philips CD782

Geplaatst: wo 30 jan 2013, 19:02
door sevenup
SuperR schreef:
Die ziet er bekend uit. Zoals je ziet wordt die van mij "minder" regelmatig gebruikt.
Zo zag die van mij er ook uit, van buiten en ook van binnen.