RIP philips CD160 / welkom philips CD782

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

RIP philips CD160 / welkom philips CD782

Bericht door sevenup »

Helaas is mijn philips CD160 overleden. Hij heeft na vervangen van de elco's en wat kleine modificaties zeker 5 jaar bijna elke dag gedraaid op mijn werk.
Dus maar op zoek naar een vervanger, en kwam bij de kringloop een CD782 tegen met afstandsbediening voor 7,50 euro :)

Meteen wat modificaties gedaan:

Elco's in de voeding en bij de IC's vervangen voor verse.
Aparte 5V regelaars voor decoder/oversampler/dac
Opamps vervangen door OPA2134
De 100nF condensatoren bij de TDA1541 vervangen voor betere.

Speelt lekker en kan hopelijk weer een hele tijd mee :)
Bijlagen
DSC_0081.jpg
DSC_0078.jpg
DSC_0079.jpg
DSC_0080.jpg
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: RIP philips CD160 / welkom philips CD782

Bericht door SuperR »

Die ziet er bekend uit. Zoals je ziet wordt die van mij "minder" regelmatig gebruikt.
Bijlagen
foto (22).JPG
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: RIP philips CD160 / welkom philips CD782

Bericht door sevenup »

SuperR schreef:
Die ziet er bekend uit. Zoals je ziet wordt die van mij "minder" regelmatig gebruikt.
Zo zag die van mij er ook uit, van buiten en ook van binnen.
Plaats reactie