grote, hoge kamer - veel onduidelijk
Geplaatst: do 16 feb 2006, 23:32
Hallo, we zijn net verhuisd naar ons nieuwe huis; mijn zelfbouw speakers zijn natuurlijk meegekomen: visaton vox 300's. (drieweg met d`appolito opstelling) In het oude huis een prima geluid (yamaha 2500 receiver en Sony QS930 Cd).
Het nieuwe huis heeft mooie hoge huiskamer (3.80m hoog), veel inhoud (50m2) en betonnen muren en veel glas. Je raadt het al: speakers klinken voor geen meter meer. Door de hoge kamer weerkaatst het hoog en midden alle kanten op; transparantie is weg. Laag krijgt ook een vreemd karakter. Dempen van de huiskamer met veel tapijt en gordijnen is natuurlijk een oplossing tegen de weerkaatsing, maar geen optie. We houden van een strakke inrichting.
Vraag: zijn er andere mogelijkheden, bijvoorbeeld het karakter van de filter aan te passen, of meer/minder demping in de speaker aan te brengen?
Ik kijk uit naar jullie reactie.
Het nieuwe huis heeft mooie hoge huiskamer (3.80m hoog), veel inhoud (50m2) en betonnen muren en veel glas. Je raadt het al: speakers klinken voor geen meter meer. Door de hoge kamer weerkaatst het hoog en midden alle kanten op; transparantie is weg. Laag krijgt ook een vreemd karakter. Dempen van de huiskamer met veel tapijt en gordijnen is natuurlijk een oplossing tegen de weerkaatsing, maar geen optie. We houden van een strakke inrichting.
Vraag: zijn er andere mogelijkheden, bijvoorbeeld het karakter van de filter aan te passen, of meer/minder demping in de speaker aan te brengen?
Ik kijk uit naar jullie reactie.