Kantoor speakers
Geplaatst: do 10 jan 2013, 17:46
Goedemiddag,
Op dit moment zitten wij met een man of 6 op een relatief klein kantoor. Iedereen houdt hier wel van een muziekje, maar niet iedereen is er altijd. We gebruiken op dit moment 1 setje goedkope computer speakers. Welke zo af en toe eens rouleren van bureau (omdat een persoon die dag afwezig is of iemand anders eens iets wil laten horen.) en dan maar zo tactisch mogelijk opgesteld worden, zodat iedereen het maar een beetje kan horen. Dit is natuurlijk verre van ideaal.
Ik ben dus zo tussen het werken door een beetje aan het dagdromen hoe dit verbeterd zou kunnen worden. De bedoeling is dat de geluidskwaliteit verbeterd(dit is niet zo moeilijk aangezien we nu computer speakertjes uit het jaar blok gebruiken), maar er hoeft geen hoog audiofiel niveau bereikt te worden aangezien 80% van de tijd er toch alleen radio afgespeeld wordt. Belangrijker is dat de verdeling van geluid beter wordt (er is dus ook geen stereo nodig) en dat het makkelijker wordt om snel van bron te wisselen.
Ik ben hier over na gaan denken en uiteindelijk misschien wel een te ingewikkelde optie bedacht. waarin er een soort "modulair" systeem gecreëerd wordt van actieve omni-directionele speakers. welke ieder via bluetooth o.i.d. te koppelen zijn. hierdoor zou je op verschillende plekken in het kantoor een speaker neer kunnen zetten welke daar alleen in het stopcontact gestoken hoeft te worden.
Nu lijkt me dit onnodig moeilijk en redelijk prijzig. Dus was mijn vraag of jullie ideeën hadden om dit beter/goedkoper/makkelijker op te lossen. of zou met een goede aanpak zoiets nog vrij goedkoop en makkelijk te maken zijn?
Op dit moment zitten wij met een man of 6 op een relatief klein kantoor. Iedereen houdt hier wel van een muziekje, maar niet iedereen is er altijd. We gebruiken op dit moment 1 setje goedkope computer speakers. Welke zo af en toe eens rouleren van bureau (omdat een persoon die dag afwezig is of iemand anders eens iets wil laten horen.) en dan maar zo tactisch mogelijk opgesteld worden, zodat iedereen het maar een beetje kan horen. Dit is natuurlijk verre van ideaal.
Ik ben dus zo tussen het werken door een beetje aan het dagdromen hoe dit verbeterd zou kunnen worden. De bedoeling is dat de geluidskwaliteit verbeterd(dit is niet zo moeilijk aangezien we nu computer speakertjes uit het jaar blok gebruiken), maar er hoeft geen hoog audiofiel niveau bereikt te worden aangezien 80% van de tijd er toch alleen radio afgespeeld wordt. Belangrijker is dat de verdeling van geluid beter wordt (er is dus ook geen stereo nodig) en dat het makkelijker wordt om snel van bron te wisselen.
Ik ben hier over na gaan denken en uiteindelijk misschien wel een te ingewikkelde optie bedacht. waarin er een soort "modulair" systeem gecreëerd wordt van actieve omni-directionele speakers. welke ieder via bluetooth o.i.d. te koppelen zijn. hierdoor zou je op verschillende plekken in het kantoor een speaker neer kunnen zetten welke daar alleen in het stopcontact gestoken hoeft te worden.
Nu lijkt me dit onnodig moeilijk en redelijk prijzig. Dus was mijn vraag of jullie ideeën hadden om dit beter/goedkoper/makkelijker op te lossen. of zou met een goede aanpak zoiets nog vrij goedkoop en makkelijk te maken zijn?
