magneet aan de voorkant ? huh
Moderator: Beheerdersteam
magneet aan de voorkant ? huh
wist niet dat dat bestond.
of is het oude wijn in nieuwe zakken ?
of is het oude wijn in nieuwe zakken ?
Re: magneet aan de voorkant ? huh
Dat word al langer af en toe toegepast om een lage inbouwdiepte te verkrijgen.
In een autodeur past een standaard speaker niet altijd.
I.d.d. maar met de moderne kleine neodymium magneten is het wel makkelijker realiseerbaar.Martijn v schreef:Dat word al langer af en toe toegepast om een lage inbouwdiepte te verkrijgen.
Ja, daarmee worden ze aangeprezenMartijn v schreef:Dat word al langer af en toe toegepast om een lage inbouwdiepte te verkrijgen.
maakt het klankmatig nog wat uit ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik moet eens graven, ik heb nog wat vintage spul liggen met de magneet aan de voorkant, ergens jaren 60 denk ik. kwamen idd uit een auto
- bas focal m180
- Contacteer:
klopt , ik zie weleens iets op ebay voorbij komen met de magneet aan de voorkanr .Henkjan schreef:ik moet eens graven, ik heb nog wat vintage spul liggen met de magneet aan de voorkant, ergens jaren 60 denk ik. kwamen idd uit een auto
Net als triax units , 3 drivers in een unit , eigenlijk is vroeger alles al uitgeprobeerd en verkocht .
Wat waren die speakers van vroeger mooi , ik zeg niet altijd goed maar wel mooi .
Voor in de auto zal het niet veel uitmaken, aangezien ze toch tegen je been aan hun geluid afgeven.ff lunche schreef:Ja, daarmee worden ze aangeprezenMartijn v schreef:Dat word al langer af en toe toegepast om een lage inbouwdiepte te verkrijgen.
maakt het klankmatig nog wat uit ?
Voor thuisgebruik kan ik me wel voorstellen dat dit niet perfect zal werken, maar ik ben niet echt thuis in de invloeden van een phaseplug goed of slecht ontworpen.
Kijk eens naar PMC audio, die gebruiken Volt drivers (beiden Engels) Die hebben de korf aan de voorzijde, maar het magneet weer aan de achterkant.