Gekraak op de ADC
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Gekraak op de ADC
Ik ben nu de gelukkige eigenaar van Knuisje's SabreDAC en dat werkt prima. Deze heeft alleen geen analoge ingangen.
Geen issue verder want ik dacht slim te zijn en dit apparaatje tussen de TV (analoge uitgang) en de DAC:
http://dx.com/p/l-r-analog-to-toslink-c ... rter-65756
Op zich werkt hij wel maar hij geeft heel veel gekraak en het lijkt vooral bij de hardere klanken te zijn in spraak. Het lijkt wel alsof hij flink staat te oversturen.
Het is zowel op de toslink als coax aansluiting. Weet iemand wat dit kan zijn? Is het echt een te hoog ingangsniveau? Is het dan alleen een weerstandje er tussen zetten en klaar?
Geen issue verder want ik dacht slim te zijn en dit apparaatje tussen de TV (analoge uitgang) en de DAC:
http://dx.com/p/l-r-analog-to-toslink-c ... rter-65756
Op zich werkt hij wel maar hij geeft heel veel gekraak en het lijkt vooral bij de hardere klanken te zijn in spraak. Het lijkt wel alsof hij flink staat te oversturen.
Het is zowel op de toslink als coax aansluiting. Weet iemand wat dit kan zijn? Is het echt een te hoog ingangsniveau? Is het dan alleen een weerstandje er tussen zetten en klaar?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Gekraak op de ADC
Je gaat het niet geloven maar ik heb zojuist het ding open gemaakt (Cirrus chipje) even een 47ohm weerstandje (had ik zo liggen) er tussen gezet en geprobeerd. Wat denk je? Gekraak weg. Maar... nu komt het vreemde. Alles weer even terug gezet in originele staat en wat denk je.... gekraak weg!
Vaag!
Nu maar even paar dagen proberen of het echt weg blijft anders meld ik me wel weer.
Vaag!
Nu maar even paar dagen proberen of het echt weg blijft anders meld ik me wel weer.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Gekraak op de ADC
Nou dat lijkt me niet, ik heb aan het apparaatje zelf niet gesoldeerd. Ik heb er even 2 tulp aansluitingen gepakt met een weerstand er tussen.
Re: Gekraak op de ADC
Opmerkelijk, gezien je onderschrift...
Vinculum schreef:Ik maak alles, al is het maar kapot.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Gekraak op de ADC
Chinese tulpVinculum schreef:Nou dat lijkt me niet, ik heb aan het apparaatje zelf niet gesoldeerd. Ik heb er even 2 tulp aansluitingen gepakt met een weerstand er tussen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Gekraak op de ADC
Laat Vince er naar loeren en hij zal het vermoeren, geef het Ray in handen en je kan het verbranden!

