MM100 meetmicrofoon
Moderator: Beheerdersteam
MM100 meetmicrofoon
Beste allemaal,
Ik wens een MM100 microfoon te gebruiken voor ARTA.Maar ik krijg de compensatie niet voor mekaar.
Bij de microfoon zit een bestand met extensie .cal terwijl voor Arta een .mic gevraagd is.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of een paar tips voor hebben zodat ik aan de slag kan gaan met het meten van mijn zelfbouwluidsprekers?
En weet er iemand of de audio-in van een laptopgeluidskaart een stereo of mono ingang is?(in de meeste gevallen)
Vriendelijke groetjes
Berreke
Ik wens een MM100 microfoon te gebruiken voor ARTA.Maar ik krijg de compensatie niet voor mekaar.
Bij de microfoon zit een bestand met extensie .cal terwijl voor Arta een .mic gevraagd is.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of een paar tips voor hebben zodat ik aan de slag kan gaan met het meten van mijn zelfbouwluidsprekers?
En weet er iemand of de audio-in van een laptopgeluidskaart een stereo of mono ingang is?(in de meeste gevallen)
Vriendelijke groetjes
Berreke
Re: MM100 meetmicrofoon
Het calibratiebestand is gewoon een tekstbestandje. Waarschijnlijk werkt het gewoon als de extensie verandert.
Re: MM100 meetmicrofoon
Wat je moet doen is de file extensie van (een copie van) het calibratiebestand te veranderen. Dus bestand.cal veranderen naar bestand.mic. Ik heb dit met het calibratie bestand van mijn meetmic gedaan voor de verschillende softwares die op mijn pc draaien : arta, homimpulse en rew hebben allen een verschillende extensie, maar het bestand zelf is een gewoon text bestand.
Re: MM100 meetmicrofoon
Even in een tekst editor bekijken hoe het er uit ziet. Is het gewoon platte tekst dan is de extensie veranderen waarschijnlijk voldoende.
Re: MM100 meetmicrofoon
Bedankt mannen we gaan dat proberen.Heb het kunnen openen met word en lijkt mij een lijst met freq en daarachter een getal.
Hou jullie op de hoogte!
Groetjes
Bert
Hou jullie op de hoogte!
Groetjes
Bert
Re: MM100 meetmicrofoon
Sla het niet op vanuit Word want die wil er nog wel eens wat leuke stuurcodes of andere "non printable" tekens bijplakken en dan kun je problemen krijgen als je het tekstbestand in het juiste programma wil importeren.Beireke schreef:Bedankt mannen we gaan dat proberen.Heb het kunnen openen met word en lijkt mij een lijst met freq en daarachter een getal.
Hou jullie op de hoogte!
Groetjes
Bert
Re: MM100 meetmicrofoon
Beste kun je dat i.d.d. met Notepad o.i.d. doen. Maar expliciet saven als .txt vanuit Word gaat ook goed.
ARTA wil als decimaal scheider een punt zien. Mijn calibratie files van IBF kwamen met een komma als decimaal scheider. Dat lustte ARTA ook niet en moest ik dat eerst veranderen.
ARTA wil als decimaal scheider een punt zien. Mijn calibratie files van IBF kwamen met een komma als decimaal scheider. Dat lustte ARTA ook niet en moest ik dat eerst veranderen.
Re: MM100 meetmicrofoon
Bedankt gasten,inderdaad eerst een .mic extensie van maken dan openen met word,aanpassen komma's worden punten en dan binnenladen met arta.
Het werkt nu inderdaad.
Bedankt allen.Ga nu mijn magico clones uitmeten en hopen er iets goeds van te maken!
Vriendelijke groetjes
Bert
Het werkt nu inderdaad.
Bedankt allen.Ga nu mijn magico clones uitmeten en hopen er iets goeds van te maken!
Vriendelijke groetjes
Bert
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: MM100 meetmicrofoon
Hallo Bert,
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat is een "MM100" voor een meetmicrofoon?
Paul.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat is een "MM100" voor een meetmicrofoon?
Paul.
Re: MM100 meetmicrofoon
Ja een foutje,je hebt gelijk het is de "MM10" meetmicrofoon van bij Rumoh.
Groetjes
Bert
Groetjes
Bert
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: MM100 meetmicrofoon
Ok, dat is duidelijk.
Ik had op MM100 zitten zoeken, maar kon alleen dit vinden: http://www.sennheiser.nl/nl/home_nl.nsf ... sic_504111
Paul.
Ik had op MM100 zitten zoeken, maar kon alleen dit vinden: http://www.sennheiser.nl/nl/home_nl.nsf ... sic_504111
Paul.
Re: MM100 meetmicrofoon
Heb intussen een compensatie bestandje ontvangen van Rudy van Rumoh speciaal voor de MM10 en ARTA.
Mooie service zouden we zeggen!
Groetjes
Bert
Mooie service zouden we zeggen!
Groetjes
Bert
Re: MM100 meetmicrofoon
Is dat dan ook de individuele file die bij jouw specifiek microfoon hoort (zelfde productie nummer)? Aan een algemene file heb je weinig.
Re: MM100 meetmicrofoon
Goede vraag Pjotr! Deze microfoon lijkt me wel handig daar je ook geen fantoomvoeding nodig hebt en deze dus rechtstreeks op een geluidskaart kan. Maar een calibratie specifiek voor de microfoon die je koopt is natuurlijk wel van belang!
