Seas T29D001
Moderator: Beheerdersteam
- Vinculum
- Contacteer:
Seas T29D001
Nieuws van Seas.
Ze hebben (officieel: zijn bezig met) een nieuwe ubertweeter met een diamanten conus en neo magneet gedoopt de T29D001: Faceplate is van wit Corian. Persoonlijk vind ik hem echt meer dan spuuglelijk. Er is in het algemeen al veel commentaar op de Hexagrid die op de meeste tweeters zit (die ik helemaal niet lelijk vind) maar dit is wel heel ernstig.
Wat vinden jullie van deze nieuwste Seas telg?
Ze hebben (officieel: zijn bezig met) een nieuwe ubertweeter met een diamanten conus en neo magneet gedoopt de T29D001: Faceplate is van wit Corian. Persoonlijk vind ik hem echt meer dan spuuglelijk. Er is in het algemeen al veel commentaar op de Hexagrid die op de meeste tweeters zit (die ik helemaal niet lelijk vind) maar dit is wel heel ernstig.
Wat vinden jullie van deze nieuwste Seas telg?
- Bijlagen
-
- E0100_T29D001_White_Diamond_Datasheet_Preliminary.pdf
- (126.76 KiB) 126 keer gedownload
Re: Seas T29D001
Hmmm....mn erste vraag zou zijn:"Is ie er ook in het zwart?" of "Kan het kwaad als ik m zelf zwart spuit?".
Satefan
Satefan
Ik denk dat de verf op Corian niet al te best hecht.satefan schreef:Hmmm....mn erste vraag zou zijn:"Is ie er ook in het zwart?" of "Kan het kwaad als ik m zelf zwart spuit?".
Satefan
Behalve dat het ding inderdaad spuuglelijk is, is het eerste wat in me opkomt : waarom zou je een dome van dat formaat, oneindig stijf willen maken tot in de hoogste frequenties ?
Bij traditionele softdomes komt bij zeer hoge frequenties denk ik niet meer de volledige dome in trilling.
(Althans dat is mijn verklaring voor wat ik vaak in afstraalgedrag meet, versus de theoretische verwachting.)
Je zou kunnen zeggen dat de bron steeds iets kleiner wordt, en dat lijkt me voor het rondstralen juist een wenselijke eigenschap...
Of zeg ik nou stomme dingen ?
Bij traditionele softdomes komt bij zeer hoge frequenties denk ik niet meer de volledige dome in trilling.
(Althans dat is mijn verklaring voor wat ik vaak in afstraalgedrag meet, versus de theoretische verwachting.)
Je zou kunnen zeggen dat de bron steeds iets kleiner wordt, en dat lijkt me voor het rondstralen juist een wenselijke eigenschap...
Of zeg ik nou stomme dingen ?
Softdomes gaan in het hoog werken als minder gecontroleerde ringradiator. Met een diameter van 25mm en af te stralen golflengtes tot 17mm is dat niet meteen een voordeel. Desondanks zijn er heel goede softdomes.
De experimenten met diamant zijn meer in de categorie: laten zien dat je zoiets kunt maken. Er zullen vast wel mensen zijn die het, als ze het weten, mooier vinden klinken. Maar met aluminium behaal je voor een fractie van de prijs voor het menselijk gehoor even goede resultaten, denk ik.
De experimenten met diamant zijn meer in de categorie: laten zien dat je zoiets kunt maken. Er zullen vast wel mensen zijn die het, als ze het weten, mooier vinden klinken. Maar met aluminium behaal je voor een fractie van de prijs voor het menselijk gehoor even goede resultaten, denk ik.
Akkoord, denkfoutje van me. Een vanaf de buitenkant aangedreven dome kan natuurlijk niet ineens vanuit het centrum gaan bewegen...effect zal minimaal of niet bestaand zijn. Blijft inderdaad staan, dat ik niet begrijp welk 'probleem' er nou opgelost wordt met een diamanten dome...markbakk schreef:Softdomes gaan in het hoog werken als minder gecontroleerde ringradiator.
- bas focal m180
- Contacteer:
Erg mooi , een mooie zwarte alu bass van SS eronder lijkt me wel mooi voor het oog .
- CoenvanDongen
- Contacteer:
Zo op die foto valt hij wel weer mee.
De achterkant is eigenlijk zelfs te mooi om in een kast te stoppen...
edit: en die diffuser kan je er misschien wel gewoon aftrekken
De achterkant is eigenlijk zelfs te mooi om in een kast te stoppen...
edit: en die diffuser kan je er misschien wel gewoon aftrekken
Bij deze moet ik denken aan die keer dat ik voor het eerst een diamanten tweeter hoorde. Hij zat in een groot systeem van JK en stond naar mijn smaak gewoon te hard vergeleken met de andere drivers. "Als je duizenden Euro's extra uitgeeft voor een diamanten tweeter, dan zul je 'm ook horen ook!" dacht de fabrikant wellicht.
Deze Seas zal misschien niet zo snel te hard worden gezet, maar dan moet 'ie zeker gezien worden voor dat geld!
Ik denk dat de goedkoopste manier om diamant in je speakers in huis te halen is, een oude Altec box ergens op de kop te tikken.
http://www.bazaar.ae/bazaar/show_detail ... &emirate=A
Deze Seas zal misschien niet zo snel te hard worden gezet, maar dan moet 'ie zeker gezien worden voor dat geld!
Ik denk dat de goedkoopste manier om diamant in je speakers in huis te halen is, een oude Altec box ergens op de kop te tikken.
http://www.bazaar.ae/bazaar/show_detail ... &emirate=A
Zonder die dromenvanger zou het wel een mooi ding zijn! Zeg ik na het zien van die foto van rechtvoor
Doet Seas nu ook al in kerstversiering? Dit valt wat mij betreft onder dure kitsch.bas focal m180 schreef:Erg mooi , een mooie zwarte alu bass van SS eronder lijkt me wel mooi voor het oog .
- bas focal m180
- Contacteer:
Bij zo'een tweeter mag dat best , welke vorm het ook heeft het moet toch gemaakt worden nu is er wat meer werk aan een mal besteed en die paar extra euro's wat het kost zijn bij diamant tweeters te verwaarlozen .richard schreef:Doet Seas nu ook al in kerstversiering? Dit valt wat mij betreft onder dure kitsch.bas focal m180 schreef:Erg mooi , een mooie zwarte alu bass van SS eronder lijkt me wel mooi voor het oog .
Je kan wel mooi zien of de tweet inwendig ook goed is ontworpen .
Het eerste wat ik hierbij dacht: "Waarom moet SEAS zich hier eigenlijk mee bezig houden? Ze hebben zoveel, zeer mooie, betaalbare producten."
Ik zie het nut van diamant tweeters sowieso al niet in. Véél te duur voor te weinig voordelen t.o.v. bestaande, veelvuldig gebruikte, materialen.
Ik vond dat hele AlNiCo verhaal bij hun te dure Exotic drivers al een tegenvallertje van SEAS. Maar dit vind ik al helemaal niks. Los van het feit dat dit een heel lelijk product is ook nog.
Ik zie het nut van diamant tweeters sowieso al niet in. Véél te duur voor te weinig voordelen t.o.v. bestaande, veelvuldig gebruikte, materialen.
Ik vond dat hele AlNiCo verhaal bij hun te dure Exotic drivers al een tegenvallertje van SEAS. Maar dit vind ik al helemaal niks. Los van het feit dat dit een heel lelijk product is ook nog.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
rho schreef:Het eerste wat ik hierbij dacht: "Waarom moet VW zich hier eigenlijk mee bezig houden? Ze hebben zoveel, zeer mooie, betaalbare producten."
Ik zie het nut van de Bugatti Veyron sowieso al niet in. Véél te duur voor te weinig voordelen t.o.v. bestaande, veelvuldig gebruikte, auto's.....
het is net als met bergbeklimmen: dat doe je omdat de berg er is, diamanten tweeters en auto's die >400kmh halen doe je omdat het kan
Precies, het kan dus een uitdaging zijn.
Zo is het leven ook wel eens, gewoon iets doen omdat het misschien wel kan.
Zonde van de energie?.............. , je leert er altijd ontzettend veel van.
Zo is het leven ook wel eens, gewoon iets doen omdat het misschien wel kan.
Zonde van de energie?.............. , je leert er altijd ontzettend veel van.
Ik snap je punt op een bepaalde manier wel, maar ik zie VW toch ook nog nieuwe modellen uitbrengen binnen hun normale gamma. Ik mis dat een beetje bij SEAS de laatste jaren. Ik krijg de indruk dat ze zich meer op die exotische dingen concentreren dan op de basis.
Dat ze gekke dingen proberen om nieuwe inzichten te krijgen etc. vind ik echt prima. Ik vind het zelfs onontbeerlijk. Maar je moet er niet de nadruk op gaan leggen, of ook maar even laten zien dat zij ook kunnen wat anderen al voor gedaan hebben. Doe dan eens iets helemaal nieuw en kom daar mee naar buiten.
Dat ze gekke dingen proberen om nieuwe inzichten te krijgen etc. vind ik echt prima. Ik vind het zelfs onontbeerlijk. Maar je moet er niet de nadruk op gaan leggen, of ook maar even laten zien dat zij ook kunnen wat anderen al voor gedaan hebben. Doe dan eens iets helemaal nieuw en kom daar mee naar buiten.
- bas focal m180
- Contacteer:
SEAS levert ook aan luidspreker fabriekanten , in het hele dure zijn ze nog niet vertegenwoordigt met zoiets , de hele rijken mensen die ondanks de crisses wereldwijd in ruime mate vertegenwoordigt zijn , denk aan al die opkomende landen zoals rusland china oliestaten die laten zich niet meer afschepen met een soft dome , die willen diamant .
Ik zie dus wel een grote markt om deze tweeter aan luidspreker fabriekanten te verkopen .
Ik zie dus wel een grote markt om deze tweeter aan luidspreker fabriekanten te verkopen .
Zou kunnen. Hij heeft ook wel een beetje een oosters design, als ik het zo bekijk. Misschien iets voor de rijken in de olie-staten en China etc.
Echt Braziliaans vind ik 'm niet.
Echt Braziliaans vind ik 'm niet.
- anonamemouse
Ik vind hem eigenlijk best leuk...
Op een zwarte kast knalt hij er lekker uit.
Op een zwarte kast knalt hij er lekker uit.
Ik zou 'm eerder op een front uit palissander santos zien eigenlijk.
Maar echt mooi ga ik 'm nooit vinden vrees ik.
Grappig, ik zou hem juist in een witte kast stoppen, dan valt het niet zo op.rho schreef:Ik zou 'm eerder op een front uit palissander santos zien eigenlijk.