welke kabels?
Moderator: Beheerdersteam
welke kabels?
beste mensen,
ik ben van plan om mijn onlangs aangekochte woofer en versterker in mijn auto te steken (van een vriend overgekocht).
Nu vraag ik mij af welke kabels ik best gebruik om van de versterker naar de sub te gaan? moet deze perse dik zijn?
mijn voedingskabel is 0,5 cm dik. de grondkabel moet ik nog gaan kopen..
zijn er nog zo dingen waar ik moet op letten met bekabeling? massa is voldoende aan ene bout onderin de koffer he? (heb net gekeken en de enige bout in de koffer is die waar het reservewiel mee vast zit. is dit bij jullie ook zo?
groeten
ik ben van plan om mijn onlangs aangekochte woofer en versterker in mijn auto te steken (van een vriend overgekocht).
Nu vraag ik mij af welke kabels ik best gebruik om van de versterker naar de sub te gaan? moet deze perse dik zijn?
mijn voedingskabel is 0,5 cm dik. de grondkabel moet ik nog gaan kopen..
zijn er nog zo dingen waar ik moet op letten met bekabeling? massa is voldoende aan ene bout onderin de koffer he? (heb net gekeken en de enige bout in de koffer is die waar het reservewiel mee vast zit. is dit bij jullie ook zo?
groeten
Re: welke kabels?
nog een probleempje
ik zit met een vrij grote amp (6kanaal twister f6) en weet niet echt waar ik heb moet vastmaken.
wil niet in mijn zetels beginnen boren en de boden van de koffer is een soort dun plooibaar plastieken laag dus daarin kan ik hem ook niet vast zetten.
Iemand een idee?
ik zit met een vrij grote amp (6kanaal twister f6) en weet niet echt waar ik heb moet vastmaken.
wil niet in mijn zetels beginnen boren en de boden van de koffer is een soort dun plooibaar plastieken laag dus daarin kan ik hem ook niet vast zetten.
Iemand een idee?
Zo een ?
Da's vrij fors, ja...
Mischien dat je iets kunt met een plaatje multiplex en/of een paar latjes ?
Da's vrij fors, ja...
Mischien dat je iets kunt met een plaatje multiplex en/of een paar latjes ?
ja idd zo 1 
had die samen met een woofer en kabeltjes voor 95 kunnen kopen dus kon ik niet laten liggen.
Heb daarnet wat meetwerk uitgevoerd en besloten dat ik een soort kastje ga maken (waarin onderaan de versterker ligt. daarboven dan een cm of 3 ruimte voor koeling, en daarboven de woofer.
dus
woofer
plank
lucht
versterker
plank

welk hout neem ik trouwens het best? (dat niet afziet van het vocht enzo, of moet ik echt dat hout gaan bekleden..? of is gwn spuiten met een spuitbus voldoende?)
had die samen met een woofer en kabeltjes voor 95 kunnen kopen dus kon ik niet laten liggen.
Heb daarnet wat meetwerk uitgevoerd en besloten dat ik een soort kastje ga maken (waarin onderaan de versterker ligt. daarboven dan een cm of 3 ruimte voor koeling, en daarboven de woofer.
dus
woofer
plank
lucht
versterker
plank
welk hout neem ik trouwens het best? (dat niet afziet van het vocht enzo, of moet ik echt dat hout gaan bekleden..? of is gwn spuiten met een spuitbus voldoende?)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
je kan denk ik t beste (watervast) multiplex nemen
ik heb in m'n auto de versterker tegen de achterbank geschroefd
ik heb in m'n auto de versterker tegen de achterbank geschroefd
en moet dat dan behandeld worden? gespoten,..??
en van die kabels naar tussen de sub en versterker, hoe dik moeten die ongeveer zijn?
mvg
en van die kabels naar tussen de sub en versterker, hoe dik moeten die ongeveer zijn?
mvg
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ga je t hout zien, of niet? als het puur om t beschermen gaat, dan zou ik t in de buitenbeits zetten
voor die kabel: 2*2½mm² lijkt me dik genoeg, het is een kort stukkie immers. goed vastzetten aan beide kanten is dan belangrijker dan de dikte van de kabel.
voor die kabel: 2*2½mm² lijkt me dik genoeg, het is een kort stukkie immers. goed vastzetten aan beide kanten is dan belangrijker dan de dikte van de kabel.
ok dan heb ik de juiste kabelsHenkjan schreef:ga je t hout zien, of niet? als het puur om t beschermen gaat, dan zou ik t in de buitenbeits zetten
wat is buitenbeits en wat kost het ongeveer?? (je zal maar een heel klein stukje van het hout zien, maar dat maakt niet uit. Is geen tuning auto ofzo. ik "leer" nog rijden)
-
jaapschreuder
Ik zal gewoon mdf nemen... auto is toch droog van binnen?
Voor dat stukje wat in het zicht valt iets bijpassend tapijt en je bent klaar.
Neem aan dat je voedingswaren (+) groter is dan 0.5cm?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
auto's zijn net zo droog als de buitenlucht, niet dus. en daarnaast is multiplex lichter en sterker, in een auto ook relevant.
buitenbeits (of hoe t mag heten) haal je gewoon bij de bouwmarkt, vraag om verf of beits om hout mee te schilderen dat buiten komt te staan.
buitenbeits (of hoe t mag heten) haal je gewoon bij de bouwmarkt, vraag om verf of beits om hout mee te schilderen dat buiten komt te staan.
de + kabel is 1 cm incl het omhulsel dus iets groter dan 0.5cm schat ik..jaapschreuder schreef:Ik zal gewoon mdf nemen... auto is toch droog van binnen?
-
jaapschreuder
Ok . Lijkt op 20mm^2 . Moet goed gaan!
Materiaal keuze lijkt me dat Henkjan de voordelen al heeft opgenoemd. .. ben k ook weer wijzer
Materiaal keuze lijkt me dat Henkjan de voordelen al heeft opgenoemd. .. ben k ook weer wijzer
nog juist een even dikke grondkabel gaan zoeken :d
weet iemand waar je zo van die AMP klemmetjes (zo de dingen die je over je kabel klemt en je over een bout kunt steken) zalk maar zeggen, kunt kopen voor de voedingskabels?
weet iemand waar je zo van die AMP klemmetjes (zo de dingen die je over je kabel klemt en je over een bout kunt steken) zalk maar zeggen, kunt kopen voor de voedingskabels?