hallo ik ben nieuw op het forum,
ik ben 15 jaar en heb nu al een luidspreker op mijn fiets met een 300 watt fusion versterker maar dat wederzijds.
Nu heb ik even een vraag over een kast voor mijn luidsprekers ik heb al meer kasten gebouwd dus ben niet helemaal nieuw hierin,
Ik 2 audio system CO 609 luidsprekers
dit zijn ovale luidsprekers met 200 watt piek vermogen en 140 watt rms ze zijn 6x9 inch nu wil ik hier een kist voor maken.
Hebben jullie enige ideeen voor een heldere bas want ik kom er zelf niet meer uit
en als ik dezelfde antwoorde krijg als het andere forum hoeft het niet dat waren antwoorden met overlast en dat soort dingen (het was op een autohifi forum)
mvg mitchell
hulp met luidsprekerkist nodig
Moderator: Beheerdersteam
-
mitchellbrink81
-
wouter
- Ook commercieel actief
Re: hulp met luidsprekerkist nodig
Waarschijnlijk wordt dat gokwerk, gezien de info dit ik even van het web haal. Er zijn geen Thiele/Small parameters bekend van de luidsprekers, daarnaast zijn ze bedoeld voor een oneindig grote klankwand, bijvoorbeeld een autodeur of hoedenplank. Inbouwen in een box levert te veel tegendruk. Een groot kastje is in ieder geval slim als je nog laat wilt overhouden. Ik denk dat een grote seriecondensator nog iets kan doen om het laag wat op te krikken, dus bijv. 15 liter en 1000uF maar dat is een wilde gok. Een Equalizer zou ook kunnen helpen, gooi je de diepste bas wat omhoog om direct de naast liggende frequenties wat de dempen. Dit zou de 'bonk'bas tegen kunnen gaan..
Succeshttp://forum.showyoursound.nl/topic.asp ... hichpage=2
De technische specificaties zijn helaas niet beschikbaar voor de AS CO-line.
1. Een speaker heeft een rendement van nog geen 2%, dus vrijwel het volledige vermogen wordt omgezet in warmte. Als je een dermate hoog belastbare speaker in een gesloten kistje gaat stoppen en dan 2 uur lang vol gaat belasten, mag je raden hoe warm het in dat kistje wordt. In die tijd worden de magneet, poolkern en de poolplaten langzaam steeds warmer aangezien ze niet gekoeld worden. Niet de bedoeling....
2. De CO 609 is een free air speaker, hij moet immers in een hoedenplank kunnen spelen. Ga je een free air speaker in een gesloten kist stoppen dan ben je je bassweergave kwijt waardoor de speaker mechanisch veel hoger belastbaar is. Je kunt er dus veel meer vermogen op zetten zonder dat de boel gaat vervormen.
Maar uitsluitend open-air, oftewel EBP produkt van >60 (= Fs / Qes) Nee
Alle hoedenplankspeakers zijn free-air speakers, anders kon je ze niet in een hoedenplank monteren. Je kunt er zelfs vanuit gaan dat vrijwel alle car hifi speakers (niet de woofers) geschikt zijn voor free air montage. Het volume van een deur is in verhouding tot de speaker dermate groot dat dat ook als een free-air systeem kan worden gezien. Bovendien is een deur zo lek als een zeef.
- CoenvanDongen
- Contacteer:
-
mitchellbrink81
Re: hulp met luidsprekerkist nodig
bedankt voor de reactie's ik denk dat ik beter voor een andere luidsprekers kan kijken want ik heb al een tijdje met deze gespeeld en ze worden inderdaad heel warm soms kan je ze niet eens aanraken
maar in ieder geval bedankt voor het normale antwoord
mvg Mitchell
maar in ieder geval bedankt voor het normale antwoord
mvg Mitchell