Nou ik heb alle reactie even laten bezinken en rustig over nagedacht.
Ik heb nog 1 ding wat een beperking oplevert. De kast voor het midden en hoog wordt een losse kast en daar ben ik al aan begonnen. De bedoeling is dat de kast 250mm hoog wordt. Hierdoor passen niet alle midwoofers erin in combi met de neo3 (90mm). Als het moet (liever niet) kan ik nog wel iets afwijken van die maat. Maar ik wil een maximale hoogte van 1100mm hebben voor m'n luidsprekers, dus hoe groter de boven kast hoe kleiner de kast/volume voor de woofers. De neo8-s of 10 vallen dan al af net als de Audio Technology. Ik heb eerder getwijfeld over de Neo8-s en ze beweren dat je ze in kan zetten op 250Hz, maar ik heb zelf het idee dat hij pas echt mooi gaat spelen vanaf min 500Hz. En de vervormingscijfers waren onderin ook niet zo best volgens mij. Misschien spelen ze wel de sterren van de hemel.....daar zal ik voorlopig niet achter komen
Op het moment staan m'n huidige luidsprekers weer in de schuur voor een kleine operatie, er komt een CSS Trio8 bij. Om niet helemaal zonder muziek te blijven heb ik mijn Torretta CHR-70 naar beneden gehaald en ik werd wederom weer prettig verrast door het geluid van deze dingetjes. Ze geven niet zo'n natuurgetrouwe klank en klinken ook niet zo gedetaileerd, maar hebben wel een mooi stereobeeld en een bepaalde aanwezigheid dat het net lijkt als of er in je kamer iemand staat te zingen. Dat doet ie in iig beter dat de b110 (die het misschien ook wel kan als ie beter gefilterd is?) Waar ik heen wil

is: dat ding klinkt best goed voor zo'n 37,- per stuk.
Ik moet even minder kijken naar die dure jongens. Laat ik gewoon bij het begin beginnen en laten luisteren en filteren bij de gewone units dan kan ik later als ik groot ben

wel beslissen over de luxe units. Want het veschil tussen 2x200,- en 2x40 (van Ed) is toch 320,-!
Dan beperk ik me even voor het gemak tot de volgende beslissingen.
CSS VWR126X Nog even door sparen en dan in een keer voor deze jongens gaan en gelijk in m'n nieuwe kast zetten. Dat wordt waarschijnlijk pas als de blaadjes weer aan de bomen groeien
Heeft het een voordeel als ik deze middentoner met de woofer van het zelfde merk bij elkaar zet?
Seas h1262 Nu kopen en alvast in m'n huidige kast zetten. Dan moet ik wel een adresje vinden om hem te laten meten, want dat is die unit wel waard.
CHR-70 MKII geen geld kwijt, maar moet hem of zelf naar gehoor filteren of laten meten. Dan kan ik wel goed door sparen voor een andere.