Schema Visteon 6000 cd rds eon gezocht

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Schema Visteon 6000 cd rds eon gezocht

Bericht door Barry2001 »

Ik heb een probleem met de autoradio van mijn Ford Mondeo. Het is een Visteon 6000 cd rds eon zoals 'ie standaard in veel Ford's zit.

De radio op zich werkt nog wel, maar de ontvanger is doof en ontvangt niets meer. Ik woon stomtoevallig vlakbij bij een sterke FM zender, die ik nog net ontvang. Dus middenfrequent e.d. is volgens mij allemaal ok.

Uit de tijd dat ik nog wel eens tv's repareerde kan ik me herinneren dat het nog wel eens voorkwam dat het FETje aan de ingang direkt bij de antenneconnector er nog wel eens uit lag, zoiets zou hier aan de hand kunnen zijn.

Met moeite heb ik de radio uit de auto kunnen krijgen, en nog wel even een draadje in de antenneconnector gestoken om zeker te weten dat het probleem niet bij de antenne ligt. Radio opengeschroeft, nadat het signaal binnenkomt verdwijnt het een tunerblikje in. Dit zou ik er wel af willen halen, wordt wel een operatie, ding zit helemaal doorgesoldeerd onder de print. Lukt het niet en overlijdt de radio dan zijn ze op marktplaats nog wel redelijk goedkoop te krijgen en is er geen man overboord, maar repareren is leuker natuurlijk :D

Vraag: heeft iemand een schema, of kan iemand beter zoeken dan ik en weet waar ik het schema kan vinden? Picje (van www) bijgevoegd, en een foto van het frontend (eigen foto).
Bijlagen
6000cd_rds.jpg
DSC00375.jpg
DSC00377.jpg
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Re: Schema Visteon 6000 cd rds eon gezocht

Bericht door Barry2001 »

Iemand?
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”