Kleine nieuwe tweak voor dac's
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Theduboracle
Kleine nieuwe tweak voor dac's
Hopeloos op zoek zijnde naar nieuwe tweaks voor mijn dac kwam ik op het idee om eens te proberen om de opamp en processor (weet de goede naam niet) eens beter af te schermen voor invloeden van buiten af.
Ik bedoel invloeden binnen de de behuizing van van mijn dac.
Ik heb daarom kleine ijzeren plaatjes gemaakt van 0.5mm dik die ik op de IC's heb gezet, natuurlijk wel met wat dunne tape erom om sluiting te voorkomen.
Ik heb de plaatjes zo vlak of plat mogelijk gemaakt zodat ze zo naadloos als het kan op deze IC's liggen, en heb er een aarde draadje aan gemaakt.
Ik heb ze vast gezet met het lijmpistool.
Bij de opamp heb ik dit ook aan de onderkant van de print gedaan.
De metalen plaatjes moeten ook als demping dienen voor interne EM golven, vooral bij de opamp.
Ik wist niet wat ik verwachten moest hiervan, het was maar een experiment, maar ik heb toch het idee dat de bas strakker is geworden en het geluid ook iets helderder en strakker.
Misschien een tip voor mensen die ook nog laatste tweaks zoeken.
Ik bedoel invloeden binnen de de behuizing van van mijn dac.
Ik heb daarom kleine ijzeren plaatjes gemaakt van 0.5mm dik die ik op de IC's heb gezet, natuurlijk wel met wat dunne tape erom om sluiting te voorkomen.
Ik heb de plaatjes zo vlak of plat mogelijk gemaakt zodat ze zo naadloos als het kan op deze IC's liggen, en heb er een aarde draadje aan gemaakt.
Ik heb ze vast gezet met het lijmpistool.
Bij de opamp heb ik dit ook aan de onderkant van de print gedaan.
De metalen plaatjes moeten ook als demping dienen voor interne EM golven, vooral bij de opamp.
Ik wist niet wat ik verwachten moest hiervan, het was maar een experiment, maar ik heb toch het idee dat de bas strakker is geworden en het geluid ook iets helderder en strakker.
Misschien een tip voor mensen die ook nog laatste tweaks zoeken.
Re: Kleine nieuwe tweak voor dac's
Ik zou plaatjes van goud proberen i.p.v. ijzer. Waarschijnlijk levert dat een nog grotere verbetering op.
Als je met dat soort tweaks aan de gang wilt zou ik hier een gaan kijken: http://www.belt.demon.co.uk/
Velen merken daar serieus enorme verbeteringen mee. Maar goed, ik ben niet serieus
Velen merken daar serieus enorme verbeteringen mee. Maar goed, ik ben niet serieus
- Theduboracle
Pjotr schreef:Als je met dat soort tweaks aan de gang wilt zou ik hier een gaan kijken: http://www.belt.demon.co.uk/
Hahaha, heb het even gelezen maar dat gaat over spook technologie.
Zo staat het ook ergens omschreven, het aan de gang met het manipuleren van je waarneming door vreemde materialen ed.
Het kan best werken maar het gaat echter alleen om het door met deze materialen steeds je aandacht op je geluid en je installatie te richten, en het je voorstellen dat het nu beter klinkt.
Bij het geladen gedemagnetiseerde aluminium folie haak ik af hoor, evenals met een magische pen langs je cd's ed, en dan moet het beter klinken, hahahaha.
CD's en vinyl antistatisch maken tot daar aan toe, maar met energetische velden en andere velden moet je volgens mij bij een astraal genezer zijn of bij de echte psycholoog.
Ik laat het maar bij deze afscherming die ik gemaakt heb, als ik mij de betere geluidskwaliteit alleen maar voorstel wil ik best in het midden laten hoor, dat hoeft hoeft voor mij het breekpunt niet te zijn.
Het is een Channel Islands, CI DAC2 trouwens, top dingetje voor zijn geld, al begint het je voorstellen van een beter geluid zich al daar als het moet.
Laatst gewijzigd door Theduboracle op zo 09 sep 2012, 13:58, 3 keer totaal gewijzigd.
http://www.positive-feedback.com/Issue2 ... 2_gutz.jpg
daar is nog wel wat in te poeren.
heb je een externe voeding?
daar is nog wel wat in te poeren.
- Theduboracle
Ja, kan niet anders trouwens.dre schreef:http://www.positive-feedback.com/Issue2 ... 2_gutz.jpg
daar is nog wel wat in te poeren.![]()
Ik was ook al op zoek naar beter line condensators maar diegenen die er in zitten komen toch als goed door de bus bij andere upgrades volgens mij.
In een NAIM dac modificatie gebruikten ze ongeveer dezelfde die in de mijne zitten.
De, 6.8K 63 MMK EVOX 9325.
Misschien dat iemand advies heeft ?
- Theduboracle
Ik heb er al gigantische condensatoren aan hangen van 60.000Yf om de boel hopelijk zo veel mogelijk af te vlakken, een denderend resultaat heeft het niet.dre schreef:begin eerst maar met de voeding.![]()
5v?
- Theduboracle
Ik was even op zoek op youtube naar verdere tweaks.
Deze meneer legt ongeveer wel uit wat ik bedoel, en demonstreert het goed.
Ben zelf bezig met kijken ik weet niet wat hij allemaal in petto heeft.
http://www.youtube.com/watch?v=qLaqhT7a ... ure=relmfu
Deze meneer legt ongeveer wel uit wat ik bedoel, en demonstreert het goed.
Ben zelf bezig met kijken ik weet niet wat hij allemaal in petto heeft.
http://www.youtube.com/watch?v=qLaqhT7a ... ure=relmfu
Deze meneer legt ook uit waarom je je schroefjes waarmee de driver er in zit moet verwisselen en dergelijke, hij probeert hier verder ook nog wat geld aan te verdienen natuurlijk. Neem de beste man niet te serieus durf ik te stellen!
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- Theduboracle
Wat dat betreft niet.meiborg schreef:Deze meneer legt ook uit waarom je je schroefjes waarmee de driver er in zit moet verwisselen en dergelijke, hij probeert hier verder ook nog wat geld aan te verdienen natuurlijk. Neem de beste man niet te serieus durf ik te stellen!
Mvg Reinder
Maar ik heb net wel de hele trafo uit mijn cyrus 8v2 gehaald en extern geplaatst ivm het magnetische veld ervan en de invloed op de print.
Je kunt hem ook beter afschermen zoals hij zegt maar ik heb hem helemaal verwijderd dus.
Het resultaat is enorm, nog neutraler, meer soundstage, minder vervorming, en de bas is veel strakker en dieper geworden.
Ik wil ook nog uittesten wat er klopt aan het verhaal over magneten op de einden van de luidspreker kabels.
Dat bedrijf levert ook eigen zilver contact pasta, ook te gek spul.
Die schroeven gaan mij ook wel wat te ver hoor, ook het zelf afscherming van 220 bedrading en zo.