accuton c95-t6

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
edje

accuton c95-t6

Bericht door edje »

Weet hier iemand een goed ontwerp voor ?
Wil er iets mee bouwen maar is niet de makkeleijkste speaker om er iets van te maken
Heb hem nu momenteel in een kastje zitten van om en bij de 1.5 l en heeft een qtq van 0.7 Ideaal zou je denken ...
Wil hem eventueel koppelen aan een Fostex FS 21 RP mid en een Dayton PT2C-8 hoog .
Voor het echte laaggevoel dacht ik aan een visaton AL170 .
Iemand hier over een oordeel ?????
Ander idees welkom ...
Tweety

Re: accuton c95-t6

Bericht door Tweety »

Hallo Edje,

Ik snap niet veel van wat je wilt bereiken met deze opzet.

Die Accuton C95-T6 lijkt me qua karakter nogal in het vaarwater van die AL170. De FS21RP is pas echt een lastig beestje om te filteren met zijn resonantie van ca 700 Hz en zijn enorme bundeling bij 5 kHz en die Dayton lijkt me met wat moeite zonder de FS21Rp zowel aan de AL170 als aan de C95-T6 te koppelen bij 3 kHz.

En zonder een simulatieprogramma te gebruiken, maar zo even uit het hoofd zie ik niet hoe je met 1,5 dm3 inhoud aan een Q=0,7 komt als je volgens opgave van Accuton uit moet gaan van een Vas van ca 32 dm3 en een Qts van ca 0,28. Even met een simpel rekenmachientje kom je volgens mij dan veel hoger uit, richting Q= 1,3 bij een fs van 148Hz. Zonde van zo'n mooie speaker. En als het 15 liter ipv 1,5 liter zou zijn kom je volgens mij op ca 0,42 uit.

Nogmaals ik kan er naast zitten, maar ik kan het niet volgen.
Mogelijk dat anderen je meer kunnen helpen.

Groeten en succes,
Wido
Plaats reactie