Pagina 1 van 3

Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: za 25 aug 2012, 23:51
door hannesie
Zoals sommige mensen hadden gezien dat ik voor de Luisterdag in Almelo even een paar Hypex modules op een paar aluminium profielen had gezet.
Het waren de 180 ST met een modificatie van Sander Sassen en de SMPS 400A180 voeding.

Het speelde en was eigenlijk erg gevaarlijk gemonteerd i.v.m. hoogspanning.
DSC_0462a.jpg
Na veel zoeken toch een paar nette kastjes gevonden, Halb schalen, waar de onderdelen makkelijk in pasten.
DSC_0614a.jpg
Voorbereidend werk gedaan en dan moeten er gaten in een paneel. !!!

Dat ging vout.!
DSC_0632a.jpg
Ik dacht het wel even met een speedboor te kunnen doen, dat kan wel een beetje lukken, maar dan moeten de punten aan de buitenzijde wel lang genoeg zin om door het aluminium te komen.
Gelukkig kwam er hulp, iemand die heele grote luidsprekers maakte, doet ook wel eens wat met metaal.
Watersnijden is de oplossing zo bleek.
Met een basis van de gaten van de net-entree en de speakon en gebalanceerd in en de buitenmaten was ik al dik tevreden.
DSC_0631a.jpg
Met het originele als mal de gaten op maat gemaakt en aangepast.

Nu dan met behulp van de ervaring van mensen die zo lovend waren over het spuitbusje van de Action de plaatjes in de grondlak en zwarte matte spuitlak afgewerkt.
DSC_0644-1a.jpg
Nu dan maar gemonteerd, na eerst nog even de net-entree even wat bijwerken, ze zijn bedoeld voor 1 mm plaatmateriaal.
DSC_0646a.jpg
Binnen en buitenkant.
DSC_0655a.jpg
DSC_0651a.jpg
DSC_0654a.jpg
Met de dank naast de assistentie van Marcus (Hondasnl, watersnijden)

En de mooie Panhead schroeven voor de Speakon, die ik op de kop kon tikken in Almelo. :mrgreen:

Ik vind het netjes en mijn vrouw vind het mooi, mooier kan het niet. :rock:
Edit: De oplettende kijker zal het gezien hebben, de Hypex modules zijn in de nieuwe behuizing de Hypex 180 HG, die had ik in eerder gekochte/overgenomen zitten en ze gaan nu dus aan de aan de grote luidsprekers die ik hier heb staan.
De gemodificeerde Sander Sassen versie gaan in de andere behuizing, Hifi2000 kasten die ik ook nog heb staan. :oops:

Re: Hypex van prut naar show conditie.

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 0:29
door ray5150
Netjes ! :goedzo:

Re: Hypex van prut naar show conditie.

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 0:44
door democles
Leuk gedaan. :wink:

Re: Hypex van prut naar show conditie.

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 1:02
door Kappa7
Goed bezig Hans.
Dat is toch wel wat anders.

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 1:23
door hannesie
Bedankt voor de positieve reacties.

Morgen/vandaag maar eens andere stekkers monteren aan mijn luidsprekersnoer, dan kan ik ze beluisteren of er nog verschillen te horen zijn. :D

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 8:26
door Vinculum
Goed gedaan hans! Die andere waren inderdaad wat gevaarlijk.
Hoe bevalt de Action verf? ;)

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 9:15
door hannesie
Vinculum schreef:
Goed gedaan hans! Die andere waren inderdaad wat gevaarlijk.
Hoe bevalt de Action verf? ;)
Het klinkt alsof ik een grapje maak, maar de randjes goed dekkend krijgen is dan best lastig.
Verder is het echt supersnel drogend en goed dekkend, viel mee best mee.

Maar ja iedereen was zo lovend, dus eigenlijk was het dus geen verrassing, maar een bevestiging. :D

Neg even dit

Ze zijn gemaakt op deze wijze, naar aanleiding van de monoblokken, die Bruno Putzys 2 jaar geleden bij zich had tijdens een demo.

Dat waren prototypes voor een firma, je ziet ze wel eens bij een Frans merk, en PMC.

http://www.toutlehautparleur.com/haute- ... -3899.html

Afbeelding

Destijds vroeg ik Bruno of ik niet zo een setje kon hebben, laat die maar hier zei ik toen.
Dat kon niet, dus ik zei toen, dan maak ik ze zelf wel. :lol:

Afbeelding

Ik kan dus niet aan die Oem modules komen, dus dan word het wat dikker.
Aanstaande donderdag zie ik hem weer met een nieuwe demo, zal ik ze even aan hem laten zien :rock:

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 10:08
door Pjotr
Netjes gedaan Hans, echt SUPER! =D> :goedzo:

Je wordt nog eens een echte bankwerker :mrgreen:
hannesie schreef:
Ik kan dus niet aan die Oem modules komen, dus dan word het wat dikker.
Aanstaande donderdag zie ik hem weer met een nieuwe demo, zal ik ze even aan hem laten zien :rock:
Daarmee was je niet opgeschoten in dit geval. De meeste ruimte wordt nu in beslag genomen door bekabeling en connectors en de voeding wordt er niet kleiner van.....

Er is ook wel een goede reden waarom die OEM modules niet op de hobbymarkt komen. Daarop zit geen ingangsbuffer en dus moeten ze laag-ohmig aangestuurd worden. Op de ST en HG modules zit die buffer wel al op de print. Je zou er dus alsnog een extra ingangsbuffer bij hebben moeten maken. En dat kost ook ruimte.

Ohw ja, sluit nog wel even de DC beveiliging aan. Het zit tenslotte niet voor niets op de voeding.

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 10:28
door Lnsadnoh
Ziet er profi uit Hans! Netjes en degelijk in de behuizing allemaal
good.gif
good.gif (3.09 KiB) 1496 keer bekeken
.
Als je nog eens wat wilt laten snijden dan 2 maanden van te voren de aanvraag doen :oops: :wink: .

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 11:16
door hannesie
Hondasnl schreef:
Ziet er profi uit Hans! Netjes en degelijk in de behuizing allemaal
good.gif
.
Als je nog eens wat wilt laten snijden dan 2 maanden van te voren de aanvraag doen :oops: :wink: .
Ik ga er rekening mee houden. :lol:
Het resultaat is dan wel zo mooi dat het de moeite waard was om er op te wachten. :kwijl:

Bij PMC stapelen ze die dingen. :mrgreen:
http://www.pmc-speakers.com/products/pr ... ion/ds-001

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 12:31
door rikpost
Strak werk hans.
Ben inderdaad benieuw naar je klankmatige bevindingen .
Ik vond de andere ook er goed .
Was het de bedoeling dat je deze achter je luidsprekers ging zetten ivb met de kamer metamorfose?

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 12:58
door hannesie
De eerste indruk die het geeft, door dat er nu die SMPS voeding er voor hangt, dat het ietsje dunner is.
Bij de voeding met de trafo leek het wat vetter, maar het lijkt alsof het hoog wat sneller is.

Bij het verder luisteren is het wel dat alles aanwezig is maar er is toch wel iets anders.

Zeker is het dat de verschillen niet zo groot zijn maar je kent inmiddels je set en de muziek die je gebruikt om te vergelijken.

Ik heb inderdaad het totaal nog niet achter op de box gehangen, maar er is voldoende ruimte.
Een beetje schroef is wel te vinden, maar de kastjes zijn al wel duidelijk in het voordeel voor wat betreft de afmetingen.
De metamorfose is eigenlijk meer van een aluminium profiel naar een ander aluminium profiel.

Achter op de box zijn ze uit het zicht verdwenen, dat is dus ook niet verkeerd. :wink:
DSC_0657a.jpg

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 13:08
door Pjotr
hannesie schreef:
De eerste indruk die het geeft, door dat er nu die SMPS voeding er voor hangt, dat het ietsje dunner is.
Bij de voeding met de trafo leek het wat vetter, maar het lijkt alsof het hoog wat sneller is.
Dat kan wel kloppen. Die SMPS heeft veel meer ademruimte dan de trafo. Het laag wordt daarmee strakker, oftewel het is meer de realiteit zoals bedoeld :mrgreen:

Maarreh, ga je de DC beveiliging nou nog aansluiten? Of is er een reden dat je dat niet gedaan hebt?

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 13:08
door Zweitse
Wat voor een kastje heb je gebruikt, zien er echt heel mooi uit.

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 13:13
door Walt
Dat is zo te zien een aardige glaspartij achter de speakers, heb je daar geen last van qua klank?

Groetjes Walter

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 13:19
door ds23man
Walt schreef:
Dat is zo te zien een aardige glaspartij achter de speakers, heb je daar geen last van qua klank?

Groetjes Walter

Volgens mij is dat een poster! :mrgreen:

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 13:23
door Walt
Nu je het zegt... bizar...

Groetjes Walter

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 13:23
door hannesie
Walt schreef:
Dat is zo te zien een aardige glaspartij achter de speakers, heb je daar geen last van qua klank?

Groetjes Walter
Ik heb ook een aardige glaspartij voor mijn ogen, ook geen last van. :wink:
Meer de eerste reflectie van de rechter kant, de kast met DAC en de rest van het spul.

@ Zweitse
http://www.ebay.de/itm/Aluminium-Strang ... 19d27d09c2

@ ds23man, dat is een plantenbak, buiten. :lol:

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 13:24
door ds23man
Als je die plantenbak nou binnen zet, heb je wat meer demping! :lagge:

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 13:34
door BertDB
netjes hoor Hans !
Staat al direct een stuk strakker :)

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 13:56
door Ronald_1
Ziet er netjes uit hoor.

Hoe heb je de UCDs van koeling voorzien? Is dat een aluminium hoekprofiel dat aan de bodem gemonteerd zit?

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 14:52
door hannesie
Ronald_1 schreef:
Ziet er netjes uit hoor.

Hoe heb je de UCDs van koeling voorzien? Is dat een aluminium hoekprofiel dat aan de bodem gemonteerd zit?
Inderdaad, ze staan op een L profieltje wat ik met een paar stevige schroeven aan de onderste schaal heb bevestigd.
Het is dus nu op een hoogte gemonteerd die gelijk is aan een spacer, die had ik er eerst tussen zitten.

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 15:07
door piet1955
Mooi gedaan en klinkt ook nog eens goed.
Geen last van dat alles tussen de boxen staat, dat is wat ik hier heb met de klasse D spullen.
Als mijn Groundsoundjes helemaal kompleet zijn, maar aan die van mij gaan beginnen.
Nu wel al 3x heen en weer gemaild en ook al wel spullen gekregen maar nog steeds niet kompleet...... :(

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 15:12
door hannesie
Pjotr schreef:
Dat kan wel kloppen. Die SMPS heeft veel meer ademruimte dan de trafo. Het laag wordt daarmee strakker, oftewel het is meer de realiteit zoals bedoeld :mrgreen:

Maarreh, ga je de DC beveiliging nou nog aansluiten? Of is er een reden dat je dat niet gedaan hebt?
Ik lees het nu pas.
Ik begrijp dit niet helemaal. :oops:
Ik zag dat op de J3 van de print dat het voor OEM producten zou zijn, maar nu ik verder lees( en dat doe ik niet altijd :hide: ) zie ik dat bij de J6 wel weer iets dergelijks staat.
handl.png
http://www.hypex.nl/docs/SMPS400_datasheet.pdf

Maar hoe? en wat en waar................???
Help me uit de brand. a.u.b.

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 15:19
door hannesie
piet1955 schreef:
Mooi gedaan en klinkt ook nog eens goed.
Geen last van dat alles tussen de boxen staat, dat is wat ik hier heb met de klasse D spullen.
Dat ik dus nu eigenlijk alleen de voeding heb gewijzigd, geeft al duidelijk een verschil in snelheid e.d.
De plaatsing (diepte) is lijkt het wel wat minder geworden, maar nog steeds breder als de kamer.
Net even Yellow met Touch gespeeld, dat is toch wel ineens dynamischer.