Ik ben bezig met het maken van een compacte mini systeem.
Maar aangezien de versterker ook de laagste frequenties door laat naar de sub kanaal zit deze te snel op zijn max.
Daarom ben ik opzoek naar een stereo rumble filter die een -3db punt heeft bij ongeveer 35hz.
De units: 2x aurasound ns4 met aurasound tweeters.
En goedkope 13 cm home cinema subje.
Het lage tonen probleem zit hem in de tda2030 sub kanaal. Deze raakt met de erg lage frequenties erg snel op zijn max. En dan krijg ik z'n mooie klik geluid te horen.
Op zoek naar een stereo ruble filter
Moderator: Beheerdersteam
Re: Op zoek naar een stereo ruble filter
Het lijkt me het meest eenvoudig wanneer je de ingang van de subversterker voorziet van een geschikte maat koppelcondensator. Daarvoor moet je eerst de ingangsweerstand van de subversterker meten en dan met de bekende filterformules een condensatorwaarde bepalen die je een 1e orde filter oplevert op ongeveer 35 (45?) Hz. Wordt waarschijnlijk iets in de orde van enkele tientallen nanoFarads, kost je een paar dubbeltjes in MKT of MKS. Kun je bij wijze van spreken in een tulp-stekker solderen.
Het kan zijn dat de subversterker al DC-ontkoppeld is. Dan wordt het wat ingewikkelder.
Het kan zijn dat de subversterker al DC-ontkoppeld is. Dan wordt het wat ingewikkelder.
Re: Op zoek naar een stereo ruble filter
Wat mij betreft komt de filter gewoon helemaal op de linker en rechter kanaal. Niet alleen op de sub kanaal..