Microfoonversterker nodig? ECM8000 - PS400 - UCA202

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Pecot
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 28 mar 2012, 20:32

Microfoonversterker nodig? ECM8000 - PS400 - UCA202

Bericht door Pecot »

Dag allemaal,

Omdat ik met gewoon filteren op gehoor er niet helemaal uitkom ben ik toch maar eens een meetset gaan aanschaffen. Na veel rondlezen op dit en andere forums ben ik op de volgende (low budget)set gekomen:

Behringer ECM8000 Microfoon
Behringer PS400 Phantom versterker
Behringer UCA202 USB geluidskaart
en niet te vergeten diverse kabeltjes en een standaard.
Te gebruiken met ARTA software

Vandaag mocht ik het pakketje ontvangen en bij het meten blijkt dat de microfoon niet echt gevoelig is terwijl de line in compleet open staat. Moet ik nog een microfoonversterker hebben alvorens ik juiste metingen kan verrichten of zijn er instellingen in de software welke ik mis? Ik heb mij een ongeluk gezocht maar kan het antwoord niet vinden. Mogelijk dat iemand mij een duwtje wil geven in de juiste richting?

Alvast bedankt voor de hulp!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Microfoonversterker nodig? ECM8000 - PS400 - UCA202

Bericht door ds23man »

Dat gaat niet werken, je hebt nu een geluidskaart met lijningangen en de fantoomadaptor is geen microfoonversterker!

Je kunt beter voor zoiets gaan:

http://tascam.com/product/us-144mkii/

Is alles in 1!
Pecot
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 28 mar 2012, 20:32

Re: Microfoonversterker nodig? ECM8000 - PS400 - UCA202

Bericht door Pecot »

Beste ds23man,

Bedankt voor het supersnelle antwoord! t is te laat voor een alles in een oplossing :D . Het zwikkie is al binnen en in gebruik.

Met het toevoegen van een microfoonversterker voor condensatormicrofoons zou het wel moeten gaan werken?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Microfoonversterker nodig? ECM8000 - PS400 - UCA202

Bericht door ds23man »

Je moet inderdaad nog een microfoonvoorversterker hebben, maar daar zit meestal de fantoomvoeding ook al ingebouwd! Dus de fantoomadaptor is dan ook al overbodig.
Pecot
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 28 mar 2012, 20:32

Re: Microfoonversterker nodig? ECM8000 - PS400 - UCA202

Bericht door Pecot »

Zou een behringer mic100 voldoende zijn voor redelijke metingen voor het filteren van een mtm configuratie?

Het gaat om het iets professioneler stoeien met het volgende ontwerp:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =6&t=15865

Mijn excuses als ik vragen stel die al lang al op het forum zijn beantwoord maar ik ben al weken oude draadjes aan het doorpluizen :?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Microfoonversterker nodig? ECM8000 - PS400 - UCA202

Bericht door ds23man »

Heb je niks aan, dat is een mic versterker met een "sound". Dat wil je niet hebben met metingen!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Microfoonversterker nodig? ECM8000 - PS400 - UCA202

Bericht door Pjotr »

PS400 terug sturen en deze nemen: http://www.bax-shop.nl/microfoon-voorve ... tails.html Robust en betrouwbaar no-nonsense dingetje: http://www.m-audio.com/products/en_us/AudioBuddy.html
Pecot
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 28 mar 2012, 20:32

Re: Microfoonversterker nodig? ECM8000 - PS400 - UCA202

Bericht door Pecot »

Dag Pjotr,

De PS400 zit reeds in de doos voor retour zending. Ik zag later dat Bax-shop kosteloos retourzendingen regelt. Dan is het zinvol om zo'n laag bedrag retour te sturen.
Daarnaast zag ik dat pvanlingen precies het product aanbied wat je adviseert op de marktplaats voor een stuk minder als bax-shop dus die krijgt een pm :D

We komen er wel, t duurt alleen eventjes.
Plaats reactie