TV units Seas
Moderator: Beheerdersteam
TV units Seas
Eigenlijk een vrij eenvoudige vraag. Kan je "zomaar" de afgeschermde versies van Seas drivers gebruiken voor bijv. een center of fronts die vlak naast een CRT staan? Of wordt dat toch het filter aanpassen?
Is uberhaupt de klankkleur van tweeter/woofer nog wel vergelijkbaar als je een unit magnetisch afschermt? Bij onderstaande units kan ik in de sheets op de Fs na niet zo bar veel verschil (1dB SPL) ontdekken.
27 TDFC
27 TDFC/TV
Is uberhaupt de klankkleur van tweeter/woofer nog wel vergelijkbaar als je een unit magnetisch afschermt? Bij onderstaande units kan ik in de sheets op de Fs na niet zo bar veel verschil (1dB SPL) ontdekken.
27 TDFC
27 TDFC/TV
- bartsegers
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
de Hobby Hifi heeft een keer een special uitgebracht over thuis bios speakers, die bedoelde ik http://www.hobbyhifi.de/Archiv/HOBBY_Hi ... zial_.htmlsietse schreef:Is dat een blad dat ik nog niet ken? Niet eerder van gehoord.[Hobby Hifi HT special]
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
sphere schreef:Ik dacht dat je magneten alleen kon afschermen met andere, tegengestelde magneten en dat stukken metaal er niet of nauwelijks invloed op hadden (magnetische velden).
Is geen gewoon metaal, maar Mu-metaal (een legering van nikkel-ijzer-koper)
Mu-metaal buigt magnetische straling af en in dit geval houdt het dus het magnetische veld tegen van de magneten.
http://www.vego.nl/4/m/m_270.htm schreef:Mumetaal.
Een legering van ijzer en nikkel die een zeer hoge permeabiliteit heeft. Hierdoor heeft het metaal een zeer hoge magnetische weerstand en kan worden gebruikt om onderdelen af te schermen tegen externe magnetische velden. Vroeger bracht men rond de beeldbuis in een oscilloscoop een mantel van mumetaal aan, zodat de afbuiging van het apparaat niet beïnvloed kon worden door externe magnetische velden. Ook de gevoelige microfooningangen van goede mengtafels worden afgeschermd tegen de magnetische velden van bijvoorbeeld de voedingstrafo door een mumetalen plaat.