Pagina 1 van 1
Signaal splitsen zonder verlies
Geplaatst: za 11 aug 2012, 15:34
door semafoor
Beste zelfbouwers,
Al een tijdje ben ik opzoek naar een manier om het signaal wat uit mijn voorversterker komt te splitsen zodat ik er twee versterkers mee kan aansturen.
Ik kan mij zo voorstellen dat ik een parallelle verbinding kan maken, maar geeft dit niet veel signaal verlies? Hoe kan ik dit beter oplossen? Iets met een buffer of denk ik verkeerd?
-Duco
Re: Signaal splitsen zonder verlies
Geplaatst: za 11 aug 2012, 15:37
door dre
bij mijn pre zijn ze gewoon parallel vanaf de print getrokken.
Re: Signaal splitsen zonder verlies
Geplaatst: za 11 aug 2012, 15:46
door hannesie
Bij mijn RelaiXed ook, gebalanceerd voor het Mid/hoog en RCA voor het laag.
Re: Signaal splitsen zonder verlies
Geplaatst: za 11 aug 2012, 19:47
door Ronkel
Als je de boel parallel schakelt zal de spanning uit je voorversterker zal gelijk blijven, alleen zal ie ietsje meer stroom moeten leveren. Maar een eindversterker heeft een hoge ingangsimpedantie zodat die stroom klein is.
Re: Signaal splitsen zonder verlies
Geplaatst: za 11 aug 2012, 20:42
door bas focal m180
Als je splitst doe dat met een beetje kwaliteit , in de mijn auto-hifi tijd bleek al snel goedkoop duurkoop , de beteren splitters zijn de kabeltjes van 1 naar 2 en niet dit soort dingen gebruiken .
Neem zoiets
Re: Signaal splitsen zonder verlies
Geplaatst: za 11 aug 2012, 20:51
door dre
met kwaliteit lijkt me 2 extra cinch pluggen in de kast toch?
Re: Signaal splitsen zonder verlies
Geplaatst: za 11 aug 2012, 21:49
door bas focal m180
dre schreef:met kwaliteit lijkt me 2 extra cinch pluggen in de kast toch?
Als je het nagenoeg perfect wil doen wel , maar niet iedereen doet het zoals jij het doet .
Re: Signaal splitsen zonder verlies
Geplaatst: za 11 aug 2012, 22:00
door dre
het nadeel van mijn manier is dat ik onderhand erg weinig zin in projecten meer heb........................
Re: Signaal splitsen zonder verlies
Geplaatst: za 11 aug 2012, 22:23
door hannesie
dre schreef:het nadeel van mijn manier is dat ik onderhand erg weinig zin in projecten meer heb........................
Daar geloof ik niks van.

Re: Signaal splitsen zonder verlies
Geplaatst: za 11 aug 2012, 23:10
door dre
hoeft ook niet,maar het is zo........
ik hoop dat het snel weer terug komt in ieder geval.
Re: Signaal splitsen zonder verlies
Geplaatst: zo 12 aug 2012, 23:59
door ]eep
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen hoor. Dat is de vloek van de perfectionist. IK had het vroeger ook bij modelbouw; ik ging het zo perfect maken dat het gewoon nooit afkwam.
Maar een paar gaten extra boren, pluggen erin en draadjes solderen zal toch niet zo'n punt zijn?
Ik zou wel een pre-out op mijn buizenversterker willen voor het zelfde. En een beetje het omgekeerde; ik zit er aan te denken om een extra ingang op mijn phonotrap te maken. Dat is een stuk listiger vanwege de instelmogelijkheden.
Re: Signaal splitsen zonder verlies
Geplaatst: di 14 aug 2012, 14:20
door semafoor
Hartelijk dank voor al jullie reacties.
Dan wordt het parallel aansluiten en gewoon een tweetal gaatjes boren
