ik heb een setje actieve monitor speakertjes staan. geen studio monitoren, maar een soort luxe computerspeakers. volume is regelbaar en er zit ook een knop op om de hoeveelheid bas te regelen. De boxjes zijn ongeveer 4 liter. Het betreft 2 weg speakertjes die wel aardig klinken, maar dat moet makkelijk beter kunnen!
Ik zit te denken om nieuwe kastjes te bouwen en er een breedbander in te doen in plaats van een 2-weg. Ze worden voornamelijk gebruikt om mee te nemen op een weekendje weg hier en daar, dus ik verwacht geen audiofiele kwaliteiten en het moet betaalbaar blijven.
zelf zat ik te denken aan een visaton FRS-8 of Tang Band W3-665SC die beiden ongeveer rond de 10 euro zitten. of het basreflex, gesloten, of TL-achtig moet worden heb ik nog geen idee over. Het liefst met zo goed mogelijke bas en als het even kan filterloos...
Ik ben trouwens gewoon van plan een bestaand ontwerp te maken dus aanbevelingen wat dat betreft ook welkom.
ik sta ook open voor andere suggesties als ' neem een grotere 4 inch breedbander namekijk .... '
PS deze tangband Tang Band W5-704 die bij oaudio voor 19 euro ligt lijkt me ook interessant en misschien leuk met een kleine dayton tweeter? Maar te complex voor dit project omdat er gefilterd en ontworpen moet worden, dus eerst gewoon wat meer simpele bouwervaring op doen.
actief monitor setje upgraden
Moderator: Beheerdersteam
Re: actief monitor setje upgraden
ok,
ik ga gewoon voor de FSR-8 gewoon omdat ik benieuwd ben naar dit legendarisch dingetje. ik gooi m in de kleine en simpele hoornreflex
binnenkort weer aan het bouwen!
ik ga gewoon voor de FSR-8 gewoon omdat ik benieuwd ben naar dit legendarisch dingetje. ik gooi m in de kleine en simpele hoornreflex
binnenkort weer aan het bouwen!