Dag allemaal.
Ik wil graag eens luisteren hoe een "gelampizatorde" CD speler klinkt.
Heb hiervoor een nog prima spelende AKAI CD55.
Hierin zie ik twee chips van SONY.
Mijn vraag is nu welke is de DAC chip en op welke twee beentjes staat
de analoge LF? Van bovenaf gezien.
Betreffende chips:
SONY 9CC5 / CXA 1082 B
SONY 9D09 / CXA 1081
De benodigde spullen voor versterkertrapjes heb ik er al voor.
M.v.g.
Wim
DAC chip
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: DAC chip
Had je deze al gelezen ?
http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFEREN ... cd_55.html
Die Sony IC's zijn waarschijnlijk voor de besturing.
DA conversie gebeurt met de Analog Devices AD1856
Tenminste, dat is wat ik daar lees.
http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFEREN ... cd_55.html
Die Sony IC's zijn waarschijnlijk voor de besturing.
DA conversie gebeurt met de Analog Devices AD1856
Tenminste, dat is wat ik daar lees.
Re: DAC chip
Dank voor de gegevens.
Had al e.e.a. gelezen maar was hier nog niet geweest.
Kan ermee aan de slag!
Zo te lezen is aan de speler niet veel te vernielen......
Gelukkig wel een hoop ruimte, geen "low profile".
Zelf ben ik niet ontevreden over het geproduceerde geluid,
via een regelbare HT uitgang, maar dat kan ook nog aan
de leeftijd liggen, 't meeste hoog is er al uit bij mij.
Nogmaals dank en groet,
Wim
Had al e.e.a. gelezen maar was hier nog niet geweest.
Kan ermee aan de slag!
Zo te lezen is aan de speler niet veel te vernielen......
Gelukkig wel een hoop ruimte, geen "low profile".
Zelf ben ik niet ontevreden over het geproduceerde geluid,
via een regelbare HT uitgang, maar dat kan ook nog aan
de leeftijd liggen, 't meeste hoog is er al uit bij mij.
Nogmaals dank en groet,
Wim
