mc of md, hoe kom ik daar achter?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- sander1238
mc of md, hoe kom ik daar achter?
heb hier nog een mooie Lenco L60 draaitafel staan. omdat ik in de toekomst een phono amp met buisjes wil bouwen is het wel handing om te weten of dit een mc of md element is. maar hoe kom ik hier nu achter?
Ik kan op het element geen type nr vinden of iets dergelijks.
sander
Ik kan op het element geen type nr vinden of iets dergelijks.
sander
Re: mc of md, hoe kom ik daar achter?
Je kunt de naald er uitschuiven ... 99,9 % zekerheid dat dit een MD is.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Hoi Sander,
Hoe kom je erachter of het Moving Coil of Magento Dynamisch /Moving Magnet is, ik denk meten. Heb je een scoop? MD/MM zal rond de 5mV output zitten, MC op een tiende daarvan, 0.5mV ongeveer.
Anders, weet je of het de originele naald is? Misschien dat je daarop kunt googlen..
Meest waarschijnlijk lijkt me MD in dit geval trouwens.
Leuk, die buizen-phono-amp, waar zit je aan te denken, Phonodude?
Hoe kom je erachter of het Moving Coil of Magento Dynamisch /Moving Magnet is, ik denk meten. Heb je een scoop? MD/MM zal rond de 5mV output zitten, MC op een tiende daarvan, 0.5mV ongeveer.
Anders, weet je of het de originele naald is? Misschien dat je daarop kunt googlen..
Lenco stond er nou niet om bekend dat ze dure MC elementen (en ook geen dure MD) gebruikten. Lijkt op een Ortofon F15 o.z.i. (ook al staat er Lenco op). Vrijwel zeker een eenvoudige MD.
- sander1238
nee heb geen scoop (als ik er een zou hebben wist ik echt niet wat ik er meet zou moeten doen of kunnen)Barry2001 schreef:Hoi Sander,
nee nog f geen phonedude, heb een leuk schema gezien van abuis met 4* ecc83 en ik krijg van dre een dezer dagen nog een leuk simpel schema, maar da's nog even afwachten
sander
- sander1238
-
Duck Twacy
Nieuw naaldje erin?
http://www.pickupnaald.nl/?page=shop/fl ... tegory_id=
(neem aan dat het zoiets is)
http://www.pickupnaald.nl/?page=shop/fl ... tegory_id=
(neem aan dat het zoiets is)
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Dat is zo goed als zeker een Lenco M100 element, waarin oorspronkelijk een (Excel) ES-70-S naald zit. Deze naald wordt eveneens gebruikt in een Excel ES-70S element. Van Tonar is een vervangingsnaald verkrijgbaar, type: 526DS.
Over het Lenco M100 element, wat een OEM-product is van Excel, vermeldt vinylengine het volgende:
Type: moving magnet
Frequency Response: 20Hz -
Load Impedance: 47K ohms
Over het Lenco M100 element, wat een OEM-product is van Excel, vermeldt vinylengine het volgende:
Type: moving magnet
Frequency Response: 20Hz -
Load Impedance: 47K ohms