RTA-lite voor de I-pod
Geplaatst: vr 27 apr 2012, 18:14
RTA-lite kun je installeren op je I-pod/pad, het is gratis en laat een spectrum analyzertje zien. Het maakt gebruik van het ingebouwde microfoontje. Zet roze ruis op je speakers en kijk hoe het er uit ziet op je luisterplek.
Ik vond dit wel een grappig appje, bij even doorzoeken kun je er veel meer vinden, ook voor Android.
Goed, roze ruis erop. Onder de 150 Hz valt het duidelijk af, ik wijt dat aan het microfoontje, mijn systeem gaat echt wel lager door.
De Dynaudio tweeter opgemeten op een paar centimeter afstand.
De AL130 op een paar centimeter afstand. Komt aardig goed overeen met de curve zoals Visaton hem opgeeft.
Quick and dirty meten als je geen zin hebt om je meetspullen op te stellen.
Beetje jammer dat het laag snel afvalt, ook het uiterste hoog komt niet mee, maar hee, het is gratis...
Ik vond dit wel een grappig appje, bij even doorzoeken kun je er veel meer vinden, ook voor Android.
Goed, roze ruis erop. Onder de 150 Hz valt het duidelijk af, ik wijt dat aan het microfoontje, mijn systeem gaat echt wel lager door.
De Dynaudio tweeter opgemeten op een paar centimeter afstand.
De AL130 op een paar centimeter afstand. Komt aardig goed overeen met de curve zoals Visaton hem opgeeft.
Quick and dirty meten als je geen zin hebt om je meetspullen op te stellen.
Beetje jammer dat het laag snel afvalt, ook het uiterste hoog komt niet mee, maar hee, het is gratis...