Safidel: wie zegt het wat?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Safidel: wie zegt het wat?

Bericht door Barry2001 »

Heb door toeval eigenlijk een versterker in handen gekregen van het merk Safidel. Het is een soort van mengpaneel met een eindversterker, met een EZ81 gelijkrichter, en 2 x een EL84 in de eindtrap. Daarvoor zitten een ECC82 en 2 x een ECC 83. Het is oud, mono, toonregeling, en vanmiddag aangesloten, ding werkt nog steeds. Potmers kraken wat, that's it.

Er zitten 2 microfooningangen op (waarvan 1 dubbel?) en een pickupingang, en er kan een bandrecorder aangesloten worden. Dan zit er nog iets van een uitgang op, zal de voorversterker zijn.

Zegt iemand dit iets? ben wel benieuwd waar zoiets werd gebruikt, met name door die microfoongangen. Als iemand een schema heeft zou dit helemaal mooi zijn.
Bijlagen
DSC00276.jpg
DSC00277.jpg
DSC00278.jpg
DSC00279.jpg
DSC00275.jpg
DSC00280.jpg
reddoortranscendence

Re: Safidel: wie zegt het wat?

Bericht door reddoortranscendence »

Ik ken het merk niet. Het is een multiroom versterker voor horeca en bedrijfsruimtes als ik me niet vergis.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Gezien de ingangen zou dat goed kunnen ja, zoiets zal het wel geweest zijn. Vraag is alleen nog wat ik ermee moet :mrgreen: Ding werkt verder, zou de elco's na kunnen kijken en potmeters smeren, maar ga 'm toch niet gebruiken. Iemand interesse?
TheoK

Bericht door TheoK »

Barry2001 schreef:
Gezien de ingangen zou dat goed kunnen ja, zoiets zal het wel geweest zijn. Vraag is alleen nog wat ik ermee moet :mrgreen: Ding werkt verder, zou de elco's na kunnen kijken en potmeters smeren, maar ga 'm toch niet gebruiken. Iemand interesse?
Is altijd wel wat leuks van te maken Barry. :wink:
Als je er vanaf wil.......
Kom de laatste tijd regelmatig die kant op.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Ah, lees je reactie nu pas Theo. Ik ga er niets mee doen nee, er is zeker wat leuks mee te doen, maar ik kom al zowat om in de zooi :D als je er wat mee kun prima, is 'ie voor jou.
Door omstandigheden ben ik weinig thuis op het moment. Ga je naar Breda? Dan neem ik 'm wel mee daarnaartoe.
TheoK

Bericht door TheoK »

Breda is nog niet zeker Barry.
Als ik jou richting op ga dan meld ik het wel.
Dan kan ik hem eventueel ophalen.
Alvast bedankt.
Plaats reactie