Wat zou ik doen? Jaren 50 kast of nieuw maken???

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
palermaaudio
Berichten: 169
Lid geworden op: za 12 nov 2011, 21:54
Locatie: Oberlangen
Contacteer:

Wat zou ik doen? Jaren 50 kast of nieuw maken???

Bericht door palermaaudio »

Ik zit met het volgende dillema:

Ik ben bezig om een mooie voorversterker met buizen te maken (zie topic in versterker forum "76 buis").

Maar nu ben ik aan het kijken wat ik ga doen met de eindversterker. Ik ga het
1. compleet nieuw maken en dan ook een losse platenspeler aanschaffen
2. Een mooie oude radiokast aanschaffen en hiervan de versterker gebruiken een dan ook de tuner en platenspeler hiervan te gebruiken.
http://www.ebay.de/itm/320878811727?ssP ... 1423.l2649

Wie kan mij helpen mijn keuze te maken met argumenten!!!
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Wat zou ik doen? Jaren 50 kast of nieuw maken???

Bericht door RobertD »

De kwaliteit en de technologie van jouw voorversterker zijn van een heel andere, moderne generatie dan de technieken die zijn gebruik in zo'n radio kabinet. Om over de kwaliteit van zo'n draaitafel nog maar te zwijgen.

De beste optie is dus om iets nieuws te bouwen dat goed aansluit bij jouw voorversterker.
palermaaudio
Berichten: 169
Lid geworden op: za 12 nov 2011, 21:54
Locatie: Oberlangen
Contacteer:

Re: Wat zou ik doen? Jaren 50 kast of nieuw maken???

Bericht door palermaaudio »

het is dan wel de bedoeling om het versterker gedeelte van de radio te scheiden van de rest en dan dit updaten. Het is dan eigenlijk gewoon nostalgisch uiterlijk.

Draaitafel zowieso vervangen dus.
palermaaudio
Berichten: 169
Lid geworden op: za 12 nov 2011, 21:54
Locatie: Oberlangen
Contacteer:

Re: Wat zou ik doen? Jaren 50 kast of nieuw maken???

Bericht door palermaaudio »

dus even voor de duidelijkheid:

De kast wordt gebruikt voor nostalgisch uiterlijk. De platenspeler gaat er uit, en daar wordt een modernere in geplaatst. In het vak waar je normaal de platen in opberg komt de voorversterker. Van hieruit ga ik naar het Imperial Chassis van de radio. Hiervan pak ik de eindversterker, die een update krijgt. De luidspreker in de kast worden niet gebruikt.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Wat zou ik doen? Jaren 50 kast of nieuw maken???

Bericht door Barry2001 »

Hier kan niemand je mee helpen, het is je eigen keuze, wat vind je zelf mooi. Dat is de grote plus van zelfbouw, je kunt het naar je eigen smaak maken.

Als je het zelf mooi vindt, vooral doen. Als je om een mening vraagt, persoonlijk houd ik wel van een moderner strakker uiterlijk in audio, dus oudere techniek in een nieuw jasje. Veel succes ermee in elk geval!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wat zou ik doen? Jaren 50 kast of nieuw maken???

Bericht door Henkjan »

mooi hoor zo'n oude radio :rock:
Bijlagen
vintage radio.jpg
palermaaudio
Berichten: 169
Lid geworden op: za 12 nov 2011, 21:54
Locatie: Oberlangen
Contacteer:

Re: Wat zou ik doen? Jaren 50 kast of nieuw maken???

Bericht door palermaaudio »

Henkjan schreef:
mooi hoor zo'n oude radio :rock:
Ja dat dacht ik ook wel, maar ja, nu heb ik even gekeken en de eindbuisjes zijn ECL86. en dat vind ik nu weer jammer. IK had liever EL34 er in gehad. Dus deze wordt het zowieso niet. Ik ga verder op zoek
Plaats reactie