Pagina 1 van 1

Niet goed naar startpositie Pioneer platenspeler

Geplaatst: zo 01 apr 2012, 9:57
door meinard
Mijn Pioneer PL-530 platenspeler (direct drive/ full automatic) keert na het afspelen van de plaat niet geheel naar zijn startposotie. Het afspelen van de plaat gaat prima (positie op de plaat is goed).
Heeft iemand hier ervaring mee?

Re: Niet goed naar startpositie Pioneer platenspeler

Geplaatst: zo 01 apr 2012, 10:55
door SARK
Geen ervaring maar met de info uit de eerste Google hit: http://www.audiokarma.org/forums/showth ... p?t=348467
en de service manual: http://www.vinylengine.com/library/pioneer/pl-530.shtml (om te kunnen downloaden moet je wel even een accountje maken) moet je een heel eind kunnen komen.

Re: Niet goed naar startpositie Pioneer platenspeler

Geplaatst: zo 01 apr 2012, 13:17
door meinard
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de manuel gelezen en inderdaad wordt het behandeld.
Ik kom er alleen niet uit, ik snap niet wat ze bedoelen. Ik moet ergens een schroefje stellen, wat ik niet kan vinden.
Ik heb intussen op andere (buitenlandse) forums begerepen dat dit een probleem is met Pioneer platenspelers.
Misschien is dit de charme van een platenspeler van 35 jaar oud.

Re: Niet goed naar startpositie Pioneer platenspeler

Geplaatst: zo 01 apr 2012, 13:28
door sietse
Het draaipunt van de arm ff nakijken, zo nodig proberen schoon te maken en misschien een drupje olie. Aan de binnenkant van de speler zit ook iets waarmee de arm wordt bediend. Kan ook vies zijn door verouderde smeermiddelen. Was bij mijn Thorens een keer zo. Is van 1974 !

Re: Niet goed naar startpositie Pioneer platenspeler

Geplaatst: zo 01 apr 2012, 15:23
door SARK
meinard schreef:
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de manuel gelezen en inderdaad wordt het behandeld.
Manuel :mrgreen:
Manuel.jpg
Manuel.jpg (12.83 KiB) 398 keer bekeken
Plaats de manual eens zodat wij mee kunnen kijken.
meinard schreef:
Ik kom er alleen niet uit, ik snap niet wat ze bedoelen. Ik moet ergens een schroefje stellen, wat ik niet kan vinden.
Ik heb intussen op andere (buitenlandse) forums begerepen dat dit een probleem is met Pioneer platenspelers.
Misschien is dit de charme van een platenspeler van 35 jaar oud.
Deze meneer heeft ook wat problemen met zijn PL-530 (ik was even op zoek naar het binnenwerk van deze speler);
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3f47RTtxiFY[/youtube]
Plaats eens een link naar wat je gevonden hebt (Ik moet "ergens" een schroefje stellen, wat ik niet kan vinden). Waar heb je dat gevonden en wat wordt er gezegd :?: