posititive en negative voltage vanuit 2 losse smps-en
Geplaatst: ma 26 mar 2012, 16:55
Ik wil een kant en klare yuan jing TA2022 module (+22 0 -22 /200va) gaan voeden met 2 losse universele laptop voedingen van 22 volt -5 ampere welke beide 2 dezelfde single rail SMPS voedingen zijn.
nu is de truc om hier een +22, 0 en -22 volt uit te gaan krijgen wat in theorie mogelijk zou moeten zijn echter snap ik niet helemaal hoe ik dit moet doen. als ik de theorie op internet bekijk lijkt het mij dat ik de volgende schakeling moet maken:
SMPS1 +22v wordt +22v
SMPS1 0 -doorverbinden met de +22v van SMPS2
SMPS2 0 wordt-22v
SMPS2 +22v doorverbinden met de 0 van SMPS1
dan zou de + van SMPS1 de +22 volt worden
de 0 van SMPS1 icm de +22 van SMPS2 de 0
en de 0 van SMPS2 de -22v
22volt/5 amp = 110 watt, dit maal 2 is 220 watt en dat zou theoretisch voldoende moeten zijn voor de ta2022.
een vergelijkbare opzet is hier te vinden, echter deze gaat twee Hypex UcD180ST modules voeden met totaal 4 laptop voedingen van 20 volt/4.5 ampere, per 2 in serie en dan die aan elkaar geknoopt. dit levert +40 0 -40 bij 9 ampere op oftewel 360 watt
klopt het wat ik stel, of zie ik iets over het hoofd?
nu is de truc om hier een +22, 0 en -22 volt uit te gaan krijgen wat in theorie mogelijk zou moeten zijn echter snap ik niet helemaal hoe ik dit moet doen. als ik de theorie op internet bekijk lijkt het mij dat ik de volgende schakeling moet maken:
SMPS1 +22v wordt +22v
SMPS1 0 -doorverbinden met de +22v van SMPS2
SMPS2 0 wordt-22v
SMPS2 +22v doorverbinden met de 0 van SMPS1
dan zou de + van SMPS1 de +22 volt worden
de 0 van SMPS1 icm de +22 van SMPS2 de 0
en de 0 van SMPS2 de -22v
22volt/5 amp = 110 watt, dit maal 2 is 220 watt en dat zou theoretisch voldoende moeten zijn voor de ta2022.
een vergelijkbare opzet is hier te vinden, echter deze gaat twee Hypex UcD180ST modules voeden met totaal 4 laptop voedingen van 20 volt/4.5 ampere, per 2 in serie en dan die aan elkaar geknoopt. dit levert +40 0 -40 bij 9 ampere op oftewel 360 watt
klopt het wat ik stel, of zie ik iets over het hoofd?