ITT tweeter LPH 100

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
snix

ITT tweeter LPH 100

Bericht door snix »

Hallo techneuten.

Ben hier voor het eerst en mijn naam is Jeroen. Ben geluidstechnicus geweest, maar weet weinig van de anatomie van drivers. Nu kreeg ik gisteren twee zelfgebouwde speakerkasten uit de jaren 70. Daarin zitten twee tweeters, twee midrange drivers en een woofer. Allemaal van ITT (oud Duits merk uit die periode).
Een van deze tweeters is stuk. Geen ruis, geen kraak, niets. Helemaal niets. Ik heb hem helemaal losgehaald van de kast en de kabels eraf gehaald. Vervolhens doorgemeten, maar gaf wederom helemaal niets aan. Hij is dus stuk. De andere deed het eerst ook niet, omdat ze (denk ik) in serie staan met elkaar. De kapotte ertussen uit en de andere doet het weer.
Kan zo'n driver open zonder hem te slopen? En wat zou het kunnen zijn waardoor er geen enkel leven meer uit komt?

Bedankt,
Jeroen.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: ITT tweeter LPH 100

Bericht door Henkjan »

Ha Jeroen, welkom hier! (nog een Jeroen :mrgreen: )

plaats eens een foto. sommige tweeters zijn redelijk makkelijk te demonteren
snix

Bericht door snix »

Deze plaatjes zijn van internet, maar zijn precies dezelfde speakers. Het gaat om een van de onderste.
P8282260.JPG
P8282265.JPG
Tom Magchielse

Bericht door Tom Magchielse »

Jaren 70? Zou je denken? Ik schat deze dingen eerder uit 1965 of daaromtrent. Maar los daarvan, de tweeter is kennelijk een klassieke conusluidspreker met een heel kleine en kwetsbare spreekspoel. De spreekspoel zal wel onderbroken zijn, en dat is heel moeilijk te repareren. Die twee ovale midrangen met de as horizontaal, naast elkaar gemonteerd, is ook al erg gedateerd. Ik zou met de bestaande woofer en mid , en een nieuwe dome, eerder proberen een nieuwe drieweg te maken.
groet en succes
Tom M
CoenvanDongen
Contacteer:

Bericht door CoenvanDongen »

Tom Magchielse schreef:
Ik zou met de bestaande woofer en mid , en een nieuwe dome, eerder proberen een nieuwe drieweg te maken.
Ik voel een leuk projectje aankomen! :D
snix

Bericht door snix »

Misschien zijn die materialen uit de jaren 60. Ze zijn in 1975 gemaakt door de vader van degene van wie ik ze kreeg. Projectje lijkt niet al te ingewikkeld (correct me if I'm wrong): In beide kasten nieuwe tweeters volgens ongeveer dezelfde specs als de oude tweeters.
sanjok

Bericht door sanjok »

ich brauche solche Lautsprecher ITT Speakers LPT 300 LPM 915 LPH 100, vielleicht wissen Sie jemanden, der mir
solche verkaufen kann?
Bijlagen
IMG_1823.JPG
IMG_1821.JPG
IMG_1821.JPG (35.09 KiB) 442 keer bekeken
Plaats reactie