Pagina 1 van 1
Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: vr 09 mar 2012, 23:39
door Duck Twacy
Ik een Teac VRDS9 (gebruik m op mn slaapkamer), ooit overgenomen van een winkel.
http://www.tnt-audio.com/sorgenti/vrds9mods_e.html
Leuk apparaat. Maar nu gaat in eens de lade stotterend (haperend) open en dicht. Is zoiets makkelijk te repareren (en hoe)?
Verder doet ie het nog prima (al gebruik ik wel een externe dac)
Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: vr 09 mar 2012, 23:50
door ray5150
Ik zou hem eerst eens ondersteboven leggen en de en de glijlagers aan de onderkant van de lade een drupje olie geven.
Pb even een email adres, krijg je van mij de service manual, die is 9 mb groot.
Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: za 10 mar 2012, 11:46
door SARK
Heb je al je tandjes nog

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: za 10 mar 2012, 23:35
door Duck Twacy
Dat vraag ik me ook af. Ik moet zeggen, de speler staat vrij hoog in een ikea boekenkast en eerder op de avond (herinnerde ik me later) heb ik met mn kop licht tegen de open lade gestoten. Zal er wel iets mee te maken hebben.
Heb wel even met een lampje naar binnen geschenen en dan zie je dat tandwiel wel zitten. Maar om m aan de tand te voelen zal ie toch meer ontleed moeten worden. De vraag is, gaat dat makkelijk en hou ik daarna niet een paar boutjes over

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: zo 11 mar 2012, 19:44
door Wowly
Nee dat gaat niet makkelijk, maar dan had je ook geen teac vrds moeten kopen

gewoon goed alles wegleggen en laagje voor laagje wegpellen: maak er een fotoreportage van.
Psst,ik heb er een te koop........
Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: ma 12 mar 2012, 15:38
door Mr Tube
Als reparateur ben ik al een aantal keren een VRDS tegen gekomen met versleten tandwieltjes, een leuke klus!!!!
Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: di 13 mar 2012, 21:15
door Duck Twacy
Stel nu dat er een paar tandjes missen ofzo. Zijn er dan nog reserve onderdelen leverbaar? Of vervangingsonderdelen?
Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: do 15 mar 2012, 8:54
door Mr Tube
Duck Twacy schreef:Stel nu dat er een paar tandjes missen ofzo. Zijn er dan nog reserve onderdelen leverbaar? Of vervangingsonderdelen?
Nog leverbaar via Hanex, ik heb nog een VRDS10 als sloper staan, wellicht heeft die dezelfde tandwieltjes.
Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: do 17 mei 2012, 17:38
door Duck Twacy
Sinds gisteren stotterde de Teac niet meer, dwz gaat helemaal niet meer open of dicht (wel met de hand) en van binnen blijft iets ronddraaien.
Affijn vandaag toch maar eens de kap er af (en de turntable volgens die service manual) en dan zie je inderdaad het bewuste wieltje zitten (two-step gear). En inderdaad, het bovenste kleine tandwieltje is vrijwel tandenloos...
Beetje rondsurfen kom je o.a. uit op:
http://www.chsinteractive.co.uk/electri ... r-teac.htm
Maar 60 bpnd is toch wel wat gortig voor een n-de hands speler die ik een jaar of 8 (?) geleden voor iets van 200 euro gekocht heb. Zal eens contact opnemen met Hamex inderdaad (of wellicht bestaan er wel chinese kloonen van).
Wieltje vervangen lijk me nog niet zo simpel, dan moet er meer los.
Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: do 17 mei 2012, 21:23
door ray5150
Duck Twacy schreef:
Beetje rondsurfen kom je o.a. uit op:
http://www.chsinteractive.co.uk/electri ... r-teac.htm
Maar 60 bpnd is toch wel wat gortig voor een n-de hands speler die ik een jaar of 8 (?) geleden voor iets van 200 euro gekocht heb. Zal eens contact opnemen met Hamex inderdaad (of wellicht bestaan er wel chinese kloonen van).
Mozes kriebel.....60 Pond...

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: do 17 mei 2012, 22:52
door Duck Twacy
Inderdaad, voorlopig speelt een oude Toshiba SD-900e (dvd-a) spelert in de bedroom.
Toch zonde, die VRDS9 is best wel kjoet verder.
Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: zo 27 mei 2012, 3:32
door nuttyhifi
Zal wel goedkoper zijn bij hanex maar ik was al in bijna 50 euro kwijt voor een tandwielje voor de laser van vrds 7 bij ze kwijt.
Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: zo 27 mei 2012, 11:20
door John P
Als je zelf kunt cad-tekenen dan loont het zich om het tandwiel te laten 3d-printen. Je kunt daarvoor terecht bij
http://www.fablab.nl/.
Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: ma 28 mei 2012, 18:47
door Duck Twacy
Meen dat de VRDS7 en VRDS9 identieke tandwieltjes hebben.
De Toshiba SD-900 doet t prima de slaapkamer (blij dat ik hem nog niet
verkocht heb), maar tis wel een beetje zonde van de Teac. Nog steeds geen tijd gehad om met Hamex te bellen.
3d printen, mmm, kan je zelf een handeltje beginnen, hoeveel vleugellamme VRDS loopwerken zouden er nog in omloop zijn

Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: do 31 mei 2012, 23:24
door nuttyhifi
Zo op het www te zien is het loopwerk hetzelfde alleen zit er een extra stukje plastic op het brugje van de 7. Het is een veel voorkomend probleem bij de Teacs ook bij de VRDS 10 en volgens mij ook bij de 20. Het loopwerk is ook door andere fabrikanten gebruikt.
Philips heeft ook zo'n soort onding wieltje in de 600 en 800 serie maar dan voor de lade.
Wel een idee om zo'n tandwiel te laten laseren.
Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: do 27 sep 2012, 12:09
door Marcel
Hallo forummers,
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is afgelopen met de VRDS-9.
Werkt deze weer??
Ikzelf ben namelijk op zoek naar de PH-H500 of de VRDS-9.
Ik hoor graag van jullie.
Groeten,
Marcel
Re: Stotterende lase TEaC VRDS9
Geplaatst: ma 15 okt 2012, 17:01
door Mr Tube
Ik vrees het ergste voor die VRDS.
