Pagina 1 van 1

Stekkers bevestigen

Geplaatst: wo 22 feb 2012, 19:23
door Zweitse
Weet iemand of er speciale tangen zijn om dit soort stekkers te bevestigen!

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: wo 22 feb 2012, 19:41
door sietse
ja, ff naar een auto onderdelen zaak, maar ook bij Karwei en Gamma.

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: wo 22 feb 2012, 19:48
door Zweitse

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: wo 22 feb 2012, 19:55
door sietse
Beetje lastig te zien, maar neem gewoon zo'n dingetje mee naar een winkel, dan snappen ze daar wel wat je moet hebben. Ik heb er ooit es één uit een goede gereedschapswinkel gehaald.
En via internet? Ik heb graag zoiets in me handen alvorens ik tot de koop overga. :!:

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: wo 22 feb 2012, 20:14
door Marp
Zweitse schreef:
Gebruik even de directe productlink op de productpagina, want bij een url met daarin jouw sessienummer zien wij slechts een foutmelding dat Conrad geen winkelwagen voor ons kon aanmaken. De website van Conrad zit vervelend in elkaar. Of kijk bijv. eventjes op deze website.
sietse schreef:
ja, ff naar een auto onderdelen zaak, maar ook bij Karwei en Gamma.
Daar vind je vooral de welbekende goedkope krimptangen voor standaard kabelschoentjes, dus die voor zo'n hulsje dat je ermee verrot plat knijpt. Voor de hier getoonde connectoren zijn krimptangen volgens mij vrij moeilijk te vinden. Vooral voor die minuscule connectortjes in een multistekker kwam ik nog geen betaalbare oplossing tegen. Tot nu toe priegel ik die altijd in elkaar door de lipjes met een fittingschroevendraaiertje aan te drukken.

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: wo 22 feb 2012, 20:21
door Zweitse
Krijg het niet voor elkaar om de juiste link er in te krijgen, maar ik zit aan zoiets te denken.

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: wo 22 feb 2012, 20:39
door Lars Oosterveen
zoiets ja.
Maar met een punttang gaat het ook wel, je soldeert ze er na toch wel neem ik aan..?

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: wo 22 feb 2012, 20:47
door Zweitse
Ja, klopt.

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: do 23 feb 2012, 0:53
door Kappa7
Zweitse schreef:
Krijg het niet voor elkaar om de juiste link er in te krijgen, maar ik zit aan zoiets te denken.
Met zo een tang is het mij nog nooit gelukt om zo een stekertje er aan te zetten.
De lipjes aan beide zijden moeten namelijk omgekruld worden.
Op de foto hier onder kan je een beetje zien wat ik bedoel.
Afbeelding
Deze tangen die dit doen zijn niet als hobby tang te koop maar alleen professioneel.
Denk daar dus aan een iets ander prijskaartje dan de tang die je op de foto hebt.
Ik kan de juiste tang zo snel niet vinden maar de tang die je laat zien gaat het zeker niet mee lukken.
Met een combinatie tang gaat het dan beter.

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: do 23 feb 2012, 1:58
door Marp
Hier een betaalbare krimptang voor niet-geisoleerde connectoren. Ik weet alleen niet of AWG 18-20 klein genoeg is. Dat zijn waarschijnlijk 2,8mm schuifstekkertjes.
vt-nct.jpg
vt-nct.jpg (15.98 KiB) 1637 keer bekeken
Voor deze...
Zweitse schreef:
Afbeelding
... ga je waarschijnlijk toch meer iets nodig hebben wat op een mini-fit krimptang lijkt. Als je die vindt zal de prijs ook wel navenant zijn.

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: do 23 feb 2012, 8:50
door Lars Oosterveen
Hier ook een adresje (voornamelijk autogerelateerd) met dergelijk gereedschap.

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: do 23 feb 2012, 16:11
door Kappa7
deze dus.
http://www.rdae.nl/gereedschap/krimptan ... 934cc0cfb5

Ziet er goed uit en de prijs valt mij mee.

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: do 23 feb 2012, 16:25
door Zweitse
Ja, maar de kleinste maat is 1,5. Daar kan ik de kleine stekkertjes niet mee vast zetten. Zal waarschijnlijk met een gewone tang moeten. :(

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: do 23 feb 2012, 18:18
door Marp
Dan komt die groene van 29,95 nog dichter in de buurt, met zijn AGW 18-20 (= 1 tot 0,75 mm²), al is dat nog steeds niet het mini-fit formaat... denk ik.

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: do 23 feb 2012, 18:49
door Leon
Molex WM9999-ND. Kost niet zo heel veel (voor een Molex tang).

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: do 23 feb 2012, 19:21
door Marp
Aha, dan zoek je dus naar een krimptang die gaat tot 24 AWG (0,25 mm²). Dat lijkt er meer op.

Die van Molex valt inderdaad ontzettend mee bij Digi-Key of Mouser, en na het lezen van dit
lijkt het voor die prijs verstandig om geen goedkoper merk krimptang te zoeken.

Afbeelding

Ik ben benieuwd of dit formaat er ook in past, als je ze los knipt.

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: do 23 feb 2012, 19:26
door Zweitse
Wat vinden we van deze. Is volgens mij perfect voor kleine stekkers. Ze zijn er ook nog in andere maten.

http://www.amazon.com/Engineer-PA-09-Mi ... B002AVVO7K

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: do 23 feb 2012, 19:39
door Marp
Ziet er netjes uit, maar met 4 maten is hij minder universeel dan die van Molex, welke 13 maten kan krimpen.

Anderzijds lijkt die van Amazon trouwens weer wel een vergrendeling te hebben, welke je dwingt om de krimpverbinding voldoende hard aan te knijpen. Dat kan een meerwaarde zijn, al zijn er ook mensen die daar een hekel aan hebben.

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: do 23 feb 2012, 21:52
door JB84

Re: Stekkers bevestigen

Geplaatst: vr 24 feb 2012, 15:34
door Lieuwe
Of deze. Deze zijn voor de kleine connectoren:
http://samenkopen.net/action_product/570567/702947

Op zich niet duur, alleen wel redelijke verzendkosten.
En de connectoren zijn al helemaal niet duur ;).
Hij heeft ook een maat groter.