series resistance WINISD (dsp)

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ivosp

series resistance WINISD (dsp)

Bericht door ivosp »

Ik heb een vraag over het simuleren van een (sub)woofer met WinISD pro voor een luidspreker met DSP:

-Wat vul ik in bij series resistance in het signal tabje?

Klopt het dat ik dan een waarde moet bepalen aan de hand van verwachte connectorterminal, bedrading en amp output weerstand? Kan ik dan de de waarde van de gebruikte versterker gebruiken en hier iets bij optellen? wat is een goede richtwaarde? En waar vind ik de weerstand van bijv. hypex amps/producten? Neem ik dan de output impedance uit de grafiek in het productblad? bijv. 0.02ohm?

Welke waarde kies je trouwens bij een passief gefilterd systeem? Dit hangt dan van het gebruikte filter af neem ik aan? Wat zijn gangbare waardes?
Vuurkat

Re: series resistance WINISD (dsp)

Bericht door Vuurkat »

ivosp schreef:
Klopt het dat ik dan een waarde moet bepalen aan de hand van verwachte connectorterminal, bedrading en amp output weerstand?
Ja. Bij passief gefilterde luidsprekers komt daar de gelijkstroomweerstand van de spoel voor de woofer nog bij.

De waarde die je invult in WinISD komt niet zo krap, als je 0,2 ohm invult i.p.v. 0,1 ohm zie je vrijwel geen verschil. 0,1 ohm lijkt me wel een realistische schatting van WinISD.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”