Pagina 1 van 1

SEAS DIY kits

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 12:02
door mel
Na al heel wat gelezen te hebben op dit forum kwam ik op de website van Seas volgende 2 ontwerpen tegen:

http://www.seas.no/index.php?option=com ... &Itemid=40

http://www.seas.no/index.php?option=com ... &Itemid=42

Heeft iemand ervaring met deze ontwerpen? De bouwtekeningen lijken me pico bello te zijn. De units die ze gebruiken zijn in elk geval niet van de goedkoopste :shock:

Bedankt voor de reactie

mvg

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 12:18
door dre
de thor kun je in ieder geval beluisteren boij speaker & co.

maar slecht is het zeker niet! :wink:

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 12:27
door mel
dre schreef:
de thor kun je in ieder geval beluisteren boij speaker & co.

maar slecht is het zeker niet! :wink:
Bedankt voor de tip

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 13:01
door Zweitse
Ga in ieder geval dit draadje volgen. Persoonlijk zou ik gaan voor de Odin MKIII, omdat deze iets verder doorloopt in het laag. Maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk. Ik zou in ieder geval wel eerst gaan luisteren om telleurstellingen te voorkomen.

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 13:05
door dre
mijn keuze zou ook de odin zijn.

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 13:32
door JvS
Kloppen die specs wel? Klinkt zo tegenstrijdig dat dezelfde units in een kleinere BR kast lager doorlopen dan in een grote TL behuizing...

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 13:36
door dre
ik vond het laag van de thor erg matig.......

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 13:50
door Zweitse
Probeer daarom ook beide te beluisteren.

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 14:48
door Zweitse

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 20:21
door mel
Zweitse schreef:
Ja dit topic heb ik helemaal doorgelezen
Bij speaker en co is de thor te beluisteren, de odin hebben ze niet geloof ik.
Als ik de reacties zo bekijk heeft de odin de voorkeur.

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 20:35
door Lnsadnoh
Hoi Mel,

Mooie speaker met veel detail.
Jeroen is destijds nog bij mij wezen luisteren en meten.
Je moet dit draadje nog eens doornemen, staat nog het e.e.a. in over het filter.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=5642
Daar staan verbeteringen in die ik toen niet meer had doorgevoerd voordat ik ze verkocht had.
Laag gingen ze hier prima en klonken mooi open, soms wat te schel (opbreken), zie luisterverslagen die ook in het draadje staan.
Leuk als je ze gaat bouwen en het geadviseerde filter van Jeroen erin dropt.
Wellicht het filter nog eens helemaal opnieuw aan laten meten.

Edit: die luisterverslagen zaten toch in dat andere draadje, de eerste Odin die ik toen gebouwd had.
Bij de tweede is Jeroen komen meten.

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: ma 30 jan 2012, 11:42
door mel
Hondasnl schreef:
Hoi Mel,

Mooie speaker met veel detail.
Jeroen is destijds nog bij mij wezen luisteren en meten.
Je moet dit draadje nog eens doornemen, staat nog het e.e.a. in over het filter.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=5642
Daar staan verbeteringen in die ik toen niet meer had doorgevoerd voordat ik ze verkocht had.
Laag gingen ze hier prima en klonken mooi open, soms wat te schel (opbreken), zie luisterverslagen die ook in het draadje staan.
Leuk als je ze gaat bouwen en het geadviseerde filter van Jeroen erin dropt.
Wellicht het filter nog eens helemaal opnieuw aan laten meten.

Edit: die luisterverslagen zaten toch in dat andere draadje, de eerste Odin die ik toen gebouwd had.
Bij de tweede is Jeroen komen meten.

Vooral de manier dat jij je speakers afwerkt in massief hout is helemaal mijn ding, zo zou ik het waarschijnlijk ook doen.
Het is alleen nog uitzoeken welke ik ga maken, tis soms door de bos de bomen niet meer zien :roll:

groet

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: ma 30 jan 2012, 12:42
door mel
Hondasnl schreef:
Hoi Mel,

Mooie speaker met veel detail.
Jeroen is destijds nog bij mij wezen luisteren en meten.
Je moet dit draadje nog eens doornemen, staat nog het e.e.a. in over het filter.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=5642
Daar staan verbeteringen in die ik toen niet meer had doorgevoerd voordat ik ze verkocht had.
Laag gingen ze hier prima en klonken mooi open, soms wat te schel (opbreken), zie luisterverslagen die ook in het draadje staan.
Leuk als je ze gaat bouwen en het geadviseerde filter van Jeroen erin dropt.
Wellicht het filter nog eens helemaal opnieuw aan laten meten.

Edit: die luisterverslagen zaten toch in dat andere draadje, de eerste Odin die ik toen gebouwd had.
Bij de tweede is Jeroen komen meten.
Als ik het goed heb bestaan de OakLoOdin MkIV en de odin uit dezelfde units en verschillende mensen die ze hebben beluisterd bij jou vonden allemaal de OakLoOdin MkIV beter? Hoe leg je dat uit? O:)

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: ma 30 jan 2012, 13:12
door Lnsadnoh
Hoi Mel,

Ja ze hebben exact dezelfde units, enkel in de oakloodin heb ik het nieuwe filter toegepast van Jeroen waarbij de woofers niet meer opbraken.
Er was nog een kleine verbetering na de meting, die had ik niet meer uitgevoerd, kort erna had ik ze verkocht.
Je moet het nog maar eens doorlezen.

Hier wat shortcuts van de hoofdpunten:

Nieuwe filter:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=175

Nieuwe filter:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=350

Luisteren:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=600

Meten en finetunen nieuwe filter:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=675

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: di 31 jan 2012, 17:30
door mel
Hoe maak jij die schuine kanten eigenlijk? Prachtig gedaan!!

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: di 31 jan 2012, 20:59
door Lnsadnoh
Hoi Mel,

Nou je hebt gelijk de lelijkste foto gekozen :lol: .
Dat was een proefje.

Belangrijkste gereedschap ervoor is een bandschuurmachine.
Lange facetten mbv een schaafmachine of zelfs mbv een bovenfrees.
De puntfacetten aftekenen en met de bandschuurmachine naar de lijnen sturen / schuren en zorg er dan voor dat je steeds een stukje schuurt en hou hem stil dan anders wordt je vlak bol.
Beetje oefenen en je hebt het snel onder de knie.
Is echt niet moeilijk.
Hulpgereedschapjes, zoals geleiders aan je kast klemmen, toepassen maak het leven een stuk eenvoudiger en minder kans op uitschieten of fouten.

Re: SEAS DIY kits

Geplaatst: wo 01 feb 2012, 18:23
door mel
Prachtig toegelicht, bedankt