CD-ROM drive in CD751?
Geplaatst: zo 22 jan 2012, 22:11
Ik heb mijn Philips CD751 volledig getweaked met audio spec condensatoren, extra DAC voeding, buizen eindtrap etc etc.
Aangezien de standaard behuizing niet erg mooi is, wil ik zelf een andere behuizing maken; daarnaast is de kwaliteit van het loopwerk niet echt denderend.
Deze achtergrond info leidt tot mijn vraag of het mogelijk is om met de standaard PCB in plaats van het CDM12 loopwerk een CD-Rom speler/brander ervoor in de plaats gezet kan worden en dan eentje met zo'n op-eet sleuf (dus niet met een lade die naar buiten komt)?
Daarnaast een vraag of iemand een goede tip heeft voor mooie schakelaars voor play/open/stop etc.
Mijn doel is om om een vierkante kast te maken volgens Iphone 4 design (design is beschermd, maar ik ga er niets commercieels mee doen, dus dan mag het nagemaakt worden). Aluminium dikke rand rond om, met flinke afrondingen bij de hoeken en een glazen top plaat, met corresponderende flinke afgeronde hoeken.
Een T-amp met flinke voeding wil ik in net zo'n behuizing bouwen zodat ze netjes bij elkaar passen:-)
Ik hoop op wat hulp met m'n CD speler; in ruil zal ik mooie foto's posten.
Aangezien de standaard behuizing niet erg mooi is, wil ik zelf een andere behuizing maken; daarnaast is de kwaliteit van het loopwerk niet echt denderend.
Deze achtergrond info leidt tot mijn vraag of het mogelijk is om met de standaard PCB in plaats van het CDM12 loopwerk een CD-Rom speler/brander ervoor in de plaats gezet kan worden en dan eentje met zo'n op-eet sleuf (dus niet met een lade die naar buiten komt)?
Daarnaast een vraag of iemand een goede tip heeft voor mooie schakelaars voor play/open/stop etc.
Mijn doel is om om een vierkante kast te maken volgens Iphone 4 design (design is beschermd, maar ik ga er niets commercieels mee doen, dus dan mag het nagemaakt worden). Aluminium dikke rand rond om, met flinke afrondingen bij de hoeken en een glazen top plaat, met corresponderende flinke afgeronde hoeken.
Een T-amp met flinke voeding wil ik in net zo'n behuizing bouwen zodat ze netjes bij elkaar passen:-)
Ik hoop op wat hulp met m'n CD speler; in ruil zal ik mooie foto's posten.