Ik heb mijn Philips CD751 volledig getweaked met audio spec condensatoren, extra DAC voeding, buizen eindtrap etc etc.
Aangezien de standaard behuizing niet erg mooi is, wil ik zelf een andere behuizing maken; daarnaast is de kwaliteit van het loopwerk niet echt denderend.
Deze achtergrond info leidt tot mijn vraag of het mogelijk is om met de standaard PCB in plaats van het CDM12 loopwerk een CD-Rom speler/brander ervoor in de plaats gezet kan worden en dan eentje met zo'n op-eet sleuf (dus niet met een lade die naar buiten komt)?
Daarnaast een vraag of iemand een goede tip heeft voor mooie schakelaars voor play/open/stop etc.
Mijn doel is om om een vierkante kast te maken volgens Iphone 4 design (design is beschermd, maar ik ga er niets commercieels mee doen, dus dan mag het nagemaakt worden). Aluminium dikke rand rond om, met flinke afrondingen bij de hoeken en een glazen top plaat, met corresponderende flinke afgeronde hoeken.
Een T-amp met flinke voeding wil ik in net zo'n behuizing bouwen zodat ze netjes bij elkaar passen:-)
Ik hoop op wat hulp met m'n CD speler; in ruil zal ik mooie foto's posten.
CD-ROM drive in CD751?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: CD-ROM drive in CD751?
kijk, dat is een aanbod dat we graag krijgenBart-Jan schreef:Ik hoop op wat hulp met m'n CD speler; in ruil zal ik mooie foto's posten.
Re: CD-ROM drive in CD751?
Dat kan, maar is nogal zonde van al je tweak werk. De CDM12 is een erg goed loopwerk, als je er dan een CD-Rom drive in zet, dan gooi je meteen alle kwaliteit weg. Ik zou het niet doen!
Re: CD-ROM drive in CD751?
Dat ben ik helemaal met je eens.vigier schreef:Dat kan, maar is nogal zonde van al je tweak werk. De CDM12 is een erg goed loopwerk, als je er dan een CD-Rom drive in zet, dan gooi je meteen alle kwaliteit weg. Ik zou het niet doen!
Ik gebruik hem juist als transport, ik had geen zin om die uitgang op te krikken.
Zeg maar lui,
Ik had juist begrepen dat het werkelijke loopwerk directe familie is van de CD PRO, die heeft dan een spuitgiet aluminium huisje omdat hij eigenlijk bedoeld is voor jukebox toepassing.
Re: CD-ROM drive in CD751?
Bedankt voor jullie reacties; om preciezer te zijn is het een CDM12.1 loopwerk.
Als het echt zo'n goed loopwerk is, dan ga ik eens uitzoeken of ik het laad mechanisme van bijvoorbeeld een autoradio kan gebruiken om de CD te laden in plaats van de slede.
Iemand nog tips over de schakelaars? Ik zat te denken aan tiptoetsjes, maar dan mooie. Andere optie is capacitief, maar lastig door de aluminium frontplaat. Tot slot via geleiding: als ik de frontplaat laat laseren, kan ik net zo goed icoontjes uit laten laseren en die 'zwevend' terug te plaatsen. Door middel van geleiding via de vinger maken ze contact en wordt het knopje geactiveerd; wellicht een leuk idee, maar moeilijk uit te voeren...
Als het echt zo'n goed loopwerk is, dan ga ik eens uitzoeken of ik het laad mechanisme van bijvoorbeeld een autoradio kan gebruiken om de CD te laden in plaats van de slede.
Iemand nog tips over de schakelaars? Ik zat te denken aan tiptoetsjes, maar dan mooie. Andere optie is capacitief, maar lastig door de aluminium frontplaat. Tot slot via geleiding: als ik de frontplaat laat laseren, kan ik net zo goed icoontjes uit laten laseren en die 'zwevend' terug te plaatsen. Door middel van geleiding via de vinger maken ze contact en wordt het knopje geactiveerd; wellicht een leuk idee, maar moeilijk uit te voeren...
Re: CD-ROM drive in CD751?
Moet de speler beslist via het front worden bediend? Je zou ook iets met het glazen deksel kunnen doen.
Re: CD-ROM drive in CD751?
Klopt; met capacitieve sensoren kan je prachtig door glas heen meten.
Ik wilde echter de versterker boven op de CD speler zetten, omdat ik daar een docking station in wil bouwen. Daarnaast wil ik in de toekomst een buizen versterker bouwen die er dan ook boven op zou moeten staan.
Maar ik kan wel een klein glasplaatje laten maken in dezelfde vorm als de slede opening waar de capacitieve sensoren achter zitten, die vervolgens in het front paneel gebouwt wordt. Eens even met wat specialisten praten...
Ik wilde echter de versterker boven op de CD speler zetten, omdat ik daar een docking station in wil bouwen. Daarnaast wil ik in de toekomst een buizen versterker bouwen die er dan ook boven op zou moeten staan.
Maar ik kan wel een klein glasplaatje laten maken in dezelfde vorm als de slede opening waar de capacitieve sensoren achter zitten, die vervolgens in het front paneel gebouwt wordt. Eens even met wat specialisten praten...
