Voorstellen Bart
Geplaatst: vr 20 jan 2012, 16:22
Omdat het wel zo makkelijk discussieert met mensen die je kent, zal ik me ook even voorstellen.
Ik ben Bart en kom uit Geleen. Als kind lag ik al voor de radio naar muziek te luisteren en te prutsen met electronica. Sinds mijn vader ongeveer 15 jaar geleden zijn eigen speakers heeft gebouwd, McFarlow Exciter (back-loaded horn) uit de Elektuur van 1991 (?), heb ik me voorgenomen ook ooit eens zelf een paar speakers te bouwen.
Aangezien ik nu in de gelegenheid ben om dit dan ook daadwerkelijk te doen, ben ik eens op internet gaan rondspeuren. Ik kwam hier op het forum terecht en heb me al helemaal suf gelezen. Zeker een aantal showcases zijn de moeite van het lezen waard.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een model dat in aanmerking kwam om gebouwd te worden. Helaas is mijn vrouw iets minder gecharmeerd van grote speakers in de woonkamer, dus er waren wat restricties. Ook wilde ik niet direct beginnen met een ingewikkeld en duur project, maar eerder iets dat eenvoudig te bouwen is en niet direct al te duur. Na ook een aantal edities van de Klang+Ton bekeken te hebben viel mijn oog op de Cheap Trick 255 (zie bijlage).
Omdat ik zelf liever een vloerstaander zou hebben, heb ik het ontwerp iets aangepast. De kast is op zich hetzelfde gebleven, maar ik heb er een deel bij onder bedacht. Dat kan ik eventueel vullen met zand. Voornaamste doel is de speakers iets verder van de grond af laten staan. Tot de maximale hoogte die op dit moment werd toegestaan. Ik heb dit even in Sketchup getekend (zie bijlage). De totale hoogte wordt dan 50 cm. De maten van de BR kast zijn hetzelfde gebleven. Binnenkort de boel laten zagen en andere onderdelen bestellen.
Ik ben Bart en kom uit Geleen. Als kind lag ik al voor de radio naar muziek te luisteren en te prutsen met electronica. Sinds mijn vader ongeveer 15 jaar geleden zijn eigen speakers heeft gebouwd, McFarlow Exciter (back-loaded horn) uit de Elektuur van 1991 (?), heb ik me voorgenomen ook ooit eens zelf een paar speakers te bouwen.
Aangezien ik nu in de gelegenheid ben om dit dan ook daadwerkelijk te doen, ben ik eens op internet gaan rondspeuren. Ik kwam hier op het forum terecht en heb me al helemaal suf gelezen. Zeker een aantal showcases zijn de moeite van het lezen waard.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een model dat in aanmerking kwam om gebouwd te worden. Helaas is mijn vrouw iets minder gecharmeerd van grote speakers in de woonkamer, dus er waren wat restricties. Ook wilde ik niet direct beginnen met een ingewikkeld en duur project, maar eerder iets dat eenvoudig te bouwen is en niet direct al te duur. Na ook een aantal edities van de Klang+Ton bekeken te hebben viel mijn oog op de Cheap Trick 255 (zie bijlage).
Omdat ik zelf liever een vloerstaander zou hebben, heb ik het ontwerp iets aangepast. De kast is op zich hetzelfde gebleven, maar ik heb er een deel bij onder bedacht. Dat kan ik eventueel vullen met zand. Voornaamste doel is de speakers iets verder van de grond af laten staan. Tot de maximale hoogte die op dit moment werd toegestaan. Ik heb dit even in Sketchup getekend (zie bijlage). De totale hoogte wordt dan 50 cm. De maten van de BR kast zijn hetzelfde gebleven. Binnenkort de boel laten zagen en andere onderdelen bestellen.