De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Moderator: Beheerdersteam

De ZBA Luidspreker van het jaar 2011 is volgens mij:

Peiling eindigde op di 31 jan 2012, 22:19

Dre's Terrmino
21
28%
Arno's Egalisatiemortel
19
25%
k.p.'s CD Dipool
1
1%
Hondasnl's Overhauled Vifa Basis
11
14%
Vinculum 's Epilogue
13
17%
mtb's SimPole
2
3%
Morca's bandpass subwoofer
0
Geen stemmen
Boerenterprise's SDX10 subje
0
Geen stemmen
Martijn M's Dipool-cardioide-WG
3
4%
asterduc's POLuno
1
1%
Jeroen_d's Klassieke 3weg
2
3%
hannesie's iDunn++
3
4%
 
Totaal aantal stemmen: 76

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door Henkjan »

De lijnen zijn open t/m 31.1.2012 22:00

Zie dit topic voor de nominaties en links naar bouwtopics etc
Gebruikersavatar
Heatside
Berichten: 260
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 15:54

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door Heatside »

Bij deze gestemd op mtb's SimPole. Er zijn enorm veel mooie projecten voorbij gekomen maar deze siert van eenvoud.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door hannesie »

Ik heb 5 van de genomineerde speakers gehoord. :mrgreen:

Ik weet dus wel wat ik kies !!
Niet op mijn eigen setje, alhoewel dat wel door de anderen is gehoord, maar wel een heel mooie. :kwijl:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door b_force »

Waarom staat Martijn er twee keer in?

Die dipool is van kp (kevin) hoor, niet van Martijn.
Van Martijn is een cardiode.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door RobertD »

mmm, was die van Dre wel helemaal klaar in 2011??
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door hannesie »

RobertD schreef:
mmm, was die van Dre wel helemaal klaar in 2011??
Ik was er in december om te luisteren, de klus was wel geklaard, maar er zijn wat componenten vervangen voor een betere kwaliteit.
Dat is, wat ik meen, dat er nog is gebeurd. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door Olaf Analogue »

Dit jaar ging mijn stem naar Hondasnl's Overhauled Vifa Basis.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door Henkjan »

b_force schreef:
Waarom staat Martijn er twee keer in?

Die dipool is van kp (kevin) hoor, niet van Martijn.
Van Martijn is een cardiode.
:oops: aangepast
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door Pjotr »

Hij staat niet in het lijstje maar mijn stem gaat toch wel naar deze voor de meest originele uitvoering:
kerke 18.jpeg
kerke 18.jpeg (39.28 KiB) 3082 keer bekeken
Kan ie er nog bij HJ?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door Henkjan »

de bouw er van is niet op t forum gepubliceerd :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
de bouw er van is niet op t forum gepubliceerd :lol:
Mwah, 4 pagina's lang :roll: :mrgreen:

Blijft dan natuurlijk een rare poll waarvan HJ de spelregels privé vast stelt en naar willekeur invult...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Henkjan schreef:
de bouw er van is niet op t forum gepubliceerd :lol:
Mwah, 4 pagina's lang :roll: :mrgreen:

Blijft dan natuurlijk een rare poll waarvan HJ de spelregels privé vast stelt en naar willekeur invult...
ah, dit zeker: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 15&t=12795
tja, ik als stijfkop van boven de rivieren volg dat feest niet zo (en de topics er over blijkbaar ook niet)
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door asterduc »

2 jaar lang constant de perfectie proberen benaderen, bijna 2000 reacties verzamelen en dan uiteindelijk met een prachtwerk eindigen, ... het doet me terugdenken aan de oer-concave.
Daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
Mijn stem gaat naar de Termino.

Toch wel jammer dat we geen 2de en 3de kandidaat mogen prikken want ik had graag nog enkele projecten op het podium willen plaatsen.

Helemaal mooi zou een stem zijn op 3 verschillende kriteria:
- design en afwerking
- ontwerp en exclusiviteit
- educatieve waarde

Ed
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door b_force »

Technisch vernuft en toepassen theorie/praktijk mis ik nog in dat rijtje.
(of versta je dat onder ontwerp?)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door dre »

dank je ed!

jij weet inderdaad als geen ander hoeveel plezier en ellende in zo`n project gaat zitten! :mrgreen:

koste me 2 jaar van m`n leven,maar dan heb je ook wat! :rofl:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door Arno »

Het verbaast mij eigenlijk nogal dat de termino's niet meteen met afstand de meeste stemmen hebben gekregen. Tot nu toe tenminste.
Is het te voor de hand liggend om daarop te stemmen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door satefan »

Gestemd op de Termino's van Dre...close call met de Vifa Overhaul....maar de afwerking van de Termino's maken me bijna emotioneel ;-)

Satefan
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door meiborg »

Mwuahahaha het idee van verschillende gategoriën vind ik ook leuk.. "en de prijs voor grootste flater gaat naar.." mwuahahahaha
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door Henkjan »

meiborg schreef:
Mwuahahaha het idee van verschillende gategoriën vind ik ook leuk.. "en de prijs voor grootste flater gaat naar.." mwuahahahaha
die is goed! maar dan mogen menen alleen zichzelf nomineren
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door Arno »

meiborg schreef:
Mwuahahaha het idee van verschillende gategoriën vind ik ook leuk.. "en de prijs voor grootste flater gaat naar.." mwuahahahaha
Had je nog een eigen project in gedachte? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door Wowly »

Ik vind de termino van dré een top-notch ontwerp. Echter heb ik gestemd op de speaker va vinculum, omdat ik dat een weergaloos mooie speaker vind. Het het allemaal klinkt weet ik niet, ik heb ze niet gehoord, dus dat is een lastig criterium.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door jeroen_d »

Pjotr schreef:
Henkjan schreef:
de bouw er van is niet op t forum gepubliceerd :lol:
Mwah, 4 pagina's lang :roll: :mrgreen:

Blijft dan natuurlijk een rare poll waarvan HJ de spelregels privé vast stelt en naar willekeur invult...
Het proces is helder, ook al was de reactie van HJ erop gebaseerd dat hij het project dat jij toonde nog helemaal niet eerder had gezien. Het nomineren is op een gegeven moment afgerond, zie http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 5#p1561305 . Dat wordt duidelijk vermeld tijdens de nominatieronde waarvoor een apart topic werd geopend.
Gebruikersavatar
Candisa
Berichten: 740
Lid geworden op: za 04 apr 2009, 8:36
Locatie: Ieper, België

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door Candisa »

Ik hou van de eenvoud van een simpele recht-toe-recht-aan 3-weg speaker zoals die van jeroen_d, maar omwille van hogere winstkans en uiteraard ook het zeer fraaie design stem ik op de Termino's.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door meiborg »

@ Arno:

Alleen maar haha, hoe vaak mag je jezelf nomineren Henkjan?

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: De ZBA Luidspreker vh jaar 2011 - Stemmen maar

Bericht door cobaltjeh »

Eigenlijk zou je 20 punten moeten hebben die je over de verschillende projecten mag verdelen, want stemmen is nu wel erg moeilijk. Ze verdienen het allemaal!
Plaats reactie

Terug naar “Projecten van het jaar”