GRATIS PCB: digitale standby en digitale 4 standen switch

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

HugoW

GRATIS PCB: digitale standby en digitale 4 standen switch

Bericht door HugoW »

Jaja, met gratis trek ik wel de aandacht, hè? Ik heb mijn eerste projectje gedaan in FreePCB, het zijn twee simpele schakelingen samengevoegd op 1 PCB. Het geheel wordt gevoed door een 12V= voedinkje, die ik bij Conrad gekocht heb.

De eerste is een digitale standby schakeling. Het ding wordt bediend door een moment-contact schakelaar. Eén indrukken is aan, nog een keer is weer uit. Stroom eraf en er weer op, is weer uit. Simpel. De schakeling stuurt twee vermogensrelais aan om de rest van een versterker aan te zetten, en de schakeling voorziet schakeling twee van vermogen zodra aangeschakeld. Parallel aan de uitgang zit een uitgang voor een lampje of LED, met een voorschakelweerstand. Als je er een12V lampje mee aanstuurt moet het dus een 0-weerstand zijn, voor LEDs mag je lekker zelf rekenen wat je nodig hebt. Ik heb een moment-contact schakelaars met ingebouwd 6V lampje, dus ik moet er wel een weerstand op zetten (moet nog even uitzoeken welke, weet het lampvermogen niet).

De tweede schakeling is een digitale multischakelaar, vier standen. Deze wordt bediend door vier moment-contact schakelaars. Hiermee kan je kiezen welk van de versterkeringangen door wordt gestuurd om versterkt te worden. Ook hier zit parallel aan iedere uitgang een uitgang voor een lampje of LED, met een voorschakelweerstand. De originele LED aansluitingen uit het schema heb ik weggelaten.

Maar waar blijft nou die GRATIS PCB?!?!?!? Nou, daar kom’tie. Ik heb erg mijn best gedaan, maar ik ben niet zeker of het allemaal zo goed zit. Aan jullie dus de vraag om het ding te controleren. De eerste drie mensen die het ding controleren en eventuele fouten aan mij doorgeven krijgen er gratis eentje (na correctie…) .
Ergo, wil je er ook eentje en werk je liever dan dat je betaalt, dan zie ik je berichtje graag. Ik heb alle schema’s, FreePCB file en gerber files in één ZIPje klaarstaan, alleen mijn server wil even niet. PM me even je e-mail adres bij interesse, dan mail ik jou de ZIP file. Er komt ook nog een Conrad BOM in Excel bij, maar dat is nu nog niet relevant.

Groeten,

Hugo

P.S. Moderatoren, dit heeft geen commerciële bedoelingen! (GRATIS, weet u nog?) Mocht dit toch ongewenst zijn op het forum, dan hoor ik het graag en zal ik het weer verwijderen.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”