Pagina 1 van 2
de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: do 05 jan 2012, 23:03
door Henkjan
jaja, het is weer tijd voor de jaarlijkse veren in bibsen ronde... graag jullie nominaties (als het ff kan met uitleg) voor de beste luidspreker van 2011.
voorwaarden:
- eigen project van een forum lid
- moet hier op het forum gepresenteerd zijn
- moet in 2011 gereed zijn gekomen
de nominatieronde staat open tot 16 januari 2012 21:00
vriendelijk verzoek: voeg een link naar het ontwerp toe.
Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: do 05 jan 2012, 23:19
door Arno
Ik weet niet precies hoe 'gereed' dit project nu is, maar als het gereed is nomineer ik
deze gebakjes.

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: do 05 jan 2012, 23:28
door Henkjan
tja, de kast is af, het filter ook, ze spelen... zullen we 'm dan maar vergeven dat t filter nog los op de vloer ligt?

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: do 05 jan 2012, 23:32
door Arno
Henkjan schreef:tja, de kast is af, het filter ook, ze spelen... zullen we 'm dan maar vergeven dat t filter nog los op de vloer ligt?

Is goed

Extern heet dat geloof ik.

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: do 05 jan 2012, 23:47
door Henkjan
Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: vr 06 jan 2012, 7:49
door Ronkel
Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: vr 06 jan 2012, 8:11
door Vinculum
Ronkel schreef:Deze vind ik ook wel een nominatie waard:
De speaker of die dame aan de muur?

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: vr 06 jan 2012, 8:15
door r.ladage
Hij was klaar in 2011 (op het nieuwe filter na) en zeker het nomineren waard:
Overhaulin' - Classic Vifa Basis 1.0 '86
Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: vr 06 jan 2012, 8:17
door Vinculum
Ben ik heel narcistisch als ik mijn eigen speaker wil nomineren?
Niet dat er ook maar enige concurrentie is voor Dre, Arno & Hondansl maar goed.
Epilogue's
Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: vr 06 jan 2012, 8:24
door r.ladage
Vinculum schreef:Ben ik heel narcistisch als ik mijn eigen speaker wil nomineren?
Niet dat er ook maar enige concurrentie is voor Dre, Arno & Hondansl maar goed.
Epilogue's
Photo%2013-10-11%2011%2045%2028%20%28HDR%29.jpg
Niet zo nederig. Zeker nominatie waard en zeker concurrentie.
Prachtige speakers!

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: vr 06 jan 2012, 10:13
door hannesie
Mijn Zus wil ook nomineren, maar ze is geen forumlid.

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: vr 06 jan 2012, 14:06
door b_force
r.ladage schreef:Vinculum schreef:Ben ik heel narcistisch als ik mijn eigen speaker wil nomineren?
Niet dat er ook maar enige concurrentie is voor Dre, Arno & Hondansl maar goed.
Epilogue's
Photo%2013-10-11%2011%2045%2028%20%28HDR%29.jpg
Niet zo nederig. Zeker nominatie waard en zeker concurrentie.
Prachtige speakers!

Mee eens!
Absoluut stijlvol, zeker als je de ruimte waarin ze staan meeneemt!!!
Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: vr 06 jan 2012, 16:27
door Ronkel
Vinculum schreef:Ronkel schreef:Deze vind ik ook wel een nominatie waard:
De speaker of die dame aan de muur?


shit je hebt me door
Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: vr 06 jan 2012, 16:47
door mtb
Eenvoud is het kenmerk van het ware:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=13334
Let ook op de uitgebreide metingen in vergelijking met de Quad ESL63!
Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: vr 06 jan 2012, 23:57
door asterduc
Vinculum schreef:Ben ik heel narcistisch als ik mijn eigen speaker wil nomineren?
nee hoor, maar anders had ik het wel gedaan
Wat is de keuze nu al enorm moeilijk!!!
Het podium mag naast
'goud' gerust uitgebreid worden met
'zilver' en
'brons', want bij deze nominaties zijn al meer dan één winnaar als je het mij vraagt.
Ed
Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: za 07 jan 2012, 12:03
door Vuurkat
Morca's
bandpass subwoofer die extreem diep gaat:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: za 07 jan 2012, 19:17
door dre
ik wil toch project egalisatiemortel nomineren,uiteraard een beetje persoonlijke invloed.......
maar de doordachte constructie en het lef om dit toch door te gaan zetten hebben echt tot een prachtig einde gebracht!
jammer dat ik ze niet mag beluisteren!

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: za 07 jan 2012, 19:39
door Arno
Meerdere keren genomineerd worden is natuurlijk al iets heel moois. Maar dan straks niet vergeten te stemmen he.

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: za 07 jan 2012, 20:05
door Rizzo
Tja, de nominaties!?
In de categorie originaliteit & innovatie : project egalisatiemortel van Arno, hands down.
Categorie "gewoon gaaf!": het project van Hondasnl. Ik hou van de grote, "over the top" speakers. Waarom weet ik niet, maar die dingen doen we denken aan de centurions va de originele Batlestar Galactica serie
Categorie "creme de la creme" : Project termino van Dre. Echt een top of the line project. De driver keuze, ontwerp, materiaal keuze en natuurlijk de feilloze afwerking.
R-E-S-P-E-C-T heren!
Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: za 07 jan 2012, 20:10
door Vinculum
asterduc schreef:Het podium mag naast 'goud' gerust uitgebreid worden met 'zilver' en 'brons', want bij deze nominaties zijn al meer dan één winnaar als je het mij vraagt.
+1
Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: zo 08 jan 2012, 21:47
door EppeRRR
Absoluut

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: zo 08 jan 2012, 22:02
door hannesie
Omdat ik liever de bouwsels van een ander aanprijs voor een nominatie.
Met het respect voor de kwaliteit, constructie en tempo.
de nominatie voor de sub van Boerenterprise
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 7#p1533097
Mede door het precies werken en voorbeelden en heldere werkwijze en heldere tekeningen/fotoos. en nog meer en.
Nu nog maar eens verder zoeken.
Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: zo 08 jan 2012, 22:33
door bertor
Ik wil de
Dipool-cardioide-WG van Martijn M nomineren.
Okee, het ziet er niet zo strak uit als enkele voorgaande nominaties, maar de klank is fenomenaal in combinatie met de minidsp en 3 subjes. Een mooi voorbeeld van: meet goed, klinkt goed.
Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: zo 15 jan 2012, 19:15
door asterduc
morgen laatste dag en 'slechts' 8 projecten genomineerd.
Is er dan niet meer gebouwd in 2011?
Is wel van mezelf, maar al bij al toch ééntje erbij, de POLuno
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=14765
Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!
Geplaatst: zo 15 jan 2012, 19:36
door jeroen_d
Och, dan nomineer ik er ook eentje van mezelf, de klassieke 3-weg. Eind januari 2011 afgerond.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 59&t=14793
Zo klassiek als maar zijn kan.