Pagina 1 van 1
Kan ik deze spoel nog gebruiken?
Geplaatst: di 03 jan 2012, 20:21
door OldSkool
Hallo
Heb hier een Mundorf spoel van ferriet.
Er is echter een hoekje afgebroken aan de onderkant (zie foto).
Kan ik deze spoel nu nog gebruiken?
Re: Kan ik deze spoel nog gebruiken?
Geplaatst: di 03 jan 2012, 22:07
door markbakk
De inductie zal wat lager geworden zijn. Niet veel denk ik, kan nog best binnen de tolerantie liggen. Even nameten met een LC-meter (of met ARTA en een meetbox, maar dan moet je wel Windows op je Mac hebben

).
Afwikkelen tot de eerstvolgende E12-waarde is natuurlijk ook een optie... maar dan moet je ook meten.
Re: Kan ik deze spoel nog gebruiken?
Geplaatst: di 03 jan 2012, 22:14
door Pjotr
Ja kun je nog gewoon gebruiken. Met zo'n klein stukje er af zal de waarde nauwelijks afnemen.
Re: Kan ik deze spoel nog gebruiken?
Geplaatst: di 03 jan 2012, 22:53
door markbakk
Je zou zelfs het afgebroken stukje er weer op kunnen lijmen. Maar bij nader inzien heeft Peter gelijk, het is maar een klein stukje, relatief ver van waar de veldsterkte van de spoel het hoogst is.
Re: Kan ik deze spoel nog gebruiken?
Geplaatst: wo 04 jan 2012, 16:47
door OldSkool
Bedankt voor de antwoorden.
