Mijn moeder van 85 slaat zich nog dapper door het bedieningsmenu van video, TV en dvd's heen, maar nu is de snaar, die de tray van de Phillips DVP 3005 open en dicht doet, gebroken.
Ik heb de speler opengemaakt en de snaar geplakt, maar er ontstaan direct nieuwe breuken, dus die moet vernieuwd.
Waar kan ik zoiets vinden?
Groeten, Jan.
Snaar van tray uitgedroogd, waar nieuwe te halen?
Moderator: Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Re: Snaar van tray uitgedroogd, waar nieuwe te halen?
Had Conrad niet universele snaartjes in allerlei maten? Of in je eigen omgeving: een zaak als Handyman?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
M'n schoonvader heeft een setje met een cd wisselaar erin, zelfde probleem, alleen was de snaar uitgelubberd. Ben met die snaar naar een onderdelenwinkel gegaan en op de toonbank 'gepast' rekening houden met het feit dat de oude uitgelubbert is. Werkt nu weer prima voor 3 euris, als je probeert het originele snaartje ergens te krijgen betaal je toch de hoofdprijs.pompebled schreef:Mijn moeder van 85 slaat zich nog dapper door het bedieningsmenu van video, TV en dvd's heen, maar nu is de snaar, die de tray van de Phillips DVP 3005 open en dicht doet, gebroken.
Ik heb de speler opengemaakt en de snaar geplakt, maar er ontstaan direct nieuwe breuken, dus die moet vernieuwd.
Waar kan ik zoiets vinden?
Groeten, Jan.
Heb 'm hier http://www.tessatronic.nl/ gekocht, maar gezien je nickname zal dit voor jou wel niet in de buurt zijn
Nou, in de buurt? Tien kilometer verderop in Bolsward...Barry2001 schreef:Onderdelenzaak in de buurt?
Ik ben de stad even in geweest en alle zaken die DVD spelers verkopen gaven nul op het rekest.
Uiteindelijk kwam ik bij 'mijn' computerzaak terecht, waar ik een oude DVD speler voor de PC 'gedoneerd' kreeg, met de mededeling; maak 'm maar open, wellicht zit er iets bruikbaars in.
Thuis gekomen de boel gedemonteerd en verdomd, ook hier een snaartje van dezelfde diameter, weliswaar te lang, maar daar helpt een scherp mes en een drupje cyano.
De lade beweegt weer als vanouds.
Groeten, Jan.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Hopen dat 'ie het houdt, mooi dat de boel weer draait!pompebled schreef:Nou, in de buurt? Tien kilometer verderop in Bolsward...Barry2001 schreef:Onderdelenzaak in de buurt?
Ik ben de stad even in geweest en alle zaken die DVD spelers verkopen gaven nul op het rekest.
Uiteindelijk kwam ik bij 'mijn' computerzaak terecht, waar ik een oude DVD speler voor de PC 'gedoneerd' kreeg, met de mededeling; maak 'm maar open, wellicht zit er iets bruikbaars in.
Thuis gekomen de boel gedemonteerd en verdomd, ook hier een snaartje van dezelfde diameter, weliswaar te lang, maar daar helpt een scherp mes en een drupje cyano.
De lade beweegt weer als vanouds.
Groeten, Jan.
Voor een tijdelijke quick fix, kun je ook een elastiekje gebruiken. Al drogen die vaak net wat sneller uit dan een snaartje, maar bijna altijd wel een binnen handbereik als het net de goede maat is
.