magnetisch afschermen?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
pascal wassen

magnetisch afschermen?

Bericht door pascal wassen »

kan men drivers die niet magnetisch afgeschermd zijn zelf afschermen? zo ja, hoe beinvloed dit de klank?
Pascal
bert stoltenborg
Ook commercieel actief

Re: magnetisch afschermen?

Bericht door bert stoltenborg »

Je kunt de magneet inpakken met pisbakkenstaal, dus goedkoop metaal.
Als het nog beter moet kun je de binnenkant van de box ook nog eens van blik voorzien, zeg maar een spouw zoals je in de geluidsisolatie toepast.
Dat zal voor de klank van de driver weinig uitmaken en de box wordt lekker inert.
Je kunt ook prutsen met een magneet die omgekeerd is gepolariseerd op de achterkant van de drivermagneet. Maar dan ben je aan het ingrijpen in de speakerconstructie.

Heb je nog een oude TV ofzo dat je je hierover druk maakt? Tegenwoordig is dat volgens mij toch niet meer zo relevant?
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

er zijn ook setjes te koop, met compensatie magneet en afschermkap. zie bv http://www.rumoh.nl
pascal wassen

Bericht door pascal wassen »

quote: Heb je nog een oude TV ofzo dat je je hierover druk maakt? Tegenwoordig is dat volgens mij toch niet meer zo relevant?

ik had het idee om van twee needles een audio/tv meubel te maken voor op mijn dochters kamer. die heeft nog een zeer goede tv met buis. maar ik zag dat de frs8 ook met afscherming te krijgen is.
Pascal
nielsg

Bericht door nielsg »

een magneet levert een kracht, daarvoor is deze onderdanig aan de 3 wetten van Newton, wil je een kracht opheffen zul je een tegengestelde kracht er op moeten zetten. de ideale situatie is dus een grote ring magneet die je erom kan doen zoals in een gemiddeld computer setje. de bovenstande oplossing is een magnetiseerbaar metaal is een oplossing maar niet van het summum
Plaats reactie