Scan Speak vs. Focal tweeter

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Scacal

Scan Speak vs. Focal tweeter

Bericht door Scacal »

Hallo,

Voor mijn nieuwe projectje (eigen Kharma interpretatie) Wil ik de Scan Speak 18W8531G00 combineren met de Scan Speak D2905/970000. Dit staat bekend als een mooie combinatie die ik ook persoonlijk ook wel mooi vind. De 18W8531G00 heb ik nog liggen maar de tweeter niet. Wel heb ik nog een setje nieuwe Focal TC120TD5 tweeters liggen. Deze heb ik alleen in kant en klare speakers gehoord (mooi!) maar ik heb geen flauw idee i.c.m. welke units dit was enhoe dit gefilterd was.

Mijn vraag aan jullie is: Is het eigenlijk wel de moeite waard om naar de Scan Speak tweeters te zoeken. Zijn die tweeters "beter" dan de Focal's? En waarom? Het is wel zo makkelijk als ik de Focal's kan gebruiken. Hoef ik ze niet te verkopen of op de plank te leggen.

Mvg,

James
richard

Bericht door richard »

Als je Focaltweeters mooi vindt klinken is er denk ik geen beletsel om ze te combineren met ScanSpeak. Zeker als je het filter toch nog nieuw moet ontwikkelen.

Al zou ik de combinatie persoonlijk niet snel kiezen omdat ik niet zo'n liefhebber ben van Focalhoog.
fireman
Contacteer:

Bericht door fireman »

Bespaar je een hoop moeite en check dit eens -> http://home.versatel.nl/chiararomee/diy/isis.htm

en dit: viewtopic.php?t=558

die tweeters kosten bijna niets meer tegenwordig. Ik meen rond de € 125,- nieuw perstuk.
Scacal

Bericht door Scacal »

Dank voor de reacties.

Ik denk dat ik voor het "vertrouwde" recept ga met de 2905/9700 tweeter. Dus als nog iemand 2 Focal tweeters nodig heeft...... :wink:

@Fireman:

Die pagina en dat topic heb ik al uitgebreid doorgenomen :D Erg mooi en qua concept gelijk aan "mijn" speakers. Ook zal ik Edo's filter als uitgangspunt nemen 8)

Mvg,

James
fireman
Contacteer:

Bericht door fireman »

Ik heb het "broertje" van zijn ISIS. Eigenlijk onafhankelijk van elkaar gebouwd. Klinkt ook best mooi. In wat voor luisterruimte ga je de speaker gebruiken (de grootte? )

Heb je het verslag al gelezen van die luistersessie bij mij thuis?
Scacal

Bericht door Scacal »

Yes, ik heb het vergelijk ook gelezen evenals de bouw van uw Eve's en A4's. Erg interessant. Momenteel heb ik een kleine kamer maar tegen de tijd dat de speakers klaar zullen zijn verwacht ik verhuisd te zijn. Hoe groot de ruimte dan zal zijn...... :?: Dat is ook een van de redenen dat ik het filter ten alle tijden wil kunnen aanpassen.
Plaats reactie