Pagina 1 van 2

wc fontein(linkwitz pluto)

Geplaatst: zo 27 nov 2011, 17:13
door hemaworst
Mijn vader en ik gaan een wc fonteintje bouwen :D .
Minidsp en amplifiers hebben we al. Spannend. Project zal wel jaren duren aangezien we allebei weinig tijd hebben, haha

Re: wc fontein

Geplaatst: zo 27 nov 2011, 18:52
door dre
Afbeelding

Re: wc fontein

Geplaatst: zo 27 nov 2011, 19:45
door Wowly
Mooi, weer een pluto! Het ergste is: ik heb er nog nooit een gehoord (buhuhuuuuu), hopenlijk komende mei????

Re: wc fontein

Geplaatst: zo 27 nov 2011, 19:54
door dre
lijkt me een goed idee jan! :mrgreen:

Re: wc fontein

Geplaatst: zo 27 nov 2011, 22:07
door TubeHead
Gaaf ! Na de Orions gehoord te hebben (was ik zowiezo al) erg nieuwsgierig naar de Pluto's. Meende dat deze net zo aka iets mooier waren als de Orions.

En wat heb je daar voorn mooie speelgoed staan op de tweede foto ? 2x SE KT88 ?

Re: wc fontein

Geplaatst: di 29 nov 2011, 9:19
door knuisje
Goeie keuze! Je zult verbaasd zijn over de 3D geluidkubus die in je kamer wordt getoverd en het zeer fraaie middengebied. :rock:

Re: wc fontein

Geplaatst: di 29 nov 2011, 10:41
door nxs77
ik vraag me af wat voor kleine drivertjes dat zijn in dat piepschuim?

Re: wc fontein

Geplaatst: di 29 nov 2011, 12:29
door wouter
Aurasound NS2

Re: wc fontein

Geplaatst: za 10 dec 2011, 23:37
door hemaworst
TubeHead schreef:
Gaaf ! Na de Orions gehoord te hebben (was ik zowiezo al) erg nieuwsgierig naar de Pluto's. Meende dat deze net zo aka iets mooier waren als de Orions.

En wat heb je daar voorn mooie speelgoed staan op de tweede foto ? 2x SE KT88 ?
Een versterkertje uit China. Kt88. Erg leuk ding.
Vandaag begonnen met bouwen van de plutos. Pa heeft net twee enorme schuren gebouwd en had lekker dikke balken over voor de voeten.

Ik denk dat we de voeten nog wat verhogen door er nog een stuk hout onder te lijmen. Maar we zitten ook de denken aan een natuurstenen tegel.

Voor aansluitingen zitten we te denken aan speakon kabels. Snap nog niet helemaal hoe die werken. Heb ik nu een 4x1.5 mm kabel nodig? Is 1.5mm niet heel dun? Mijn Dali ikons heb ik 4mm kabels aangesloten. Wie heeft een idee?
Weet iemand een goedkope webwinkel voor die speakon spullen?

Re: wc fontein

Geplaatst: zo 11 dec 2011, 0:09
door TubeHead
1,5mm2 is meeeeer als genoeg. Hier kan in princiepe al 10 a 15 ampere door heen lopen. Dus maak je geen zorgen ;)

Re: wc fontein

Geplaatst: zo 11 dec 2011, 0:26
door bas focal m180
Leuk projectje .

Re: wc fontein

Geplaatst: ma 12 dec 2011, 12:23
door Gijs
geen idee waar je woont, ik kocht een paar weken geleden namaak speakon connectoren bij Technica in Nijmegen, voor een paar euro's.
Maar dan zal je ze vast op meer plekken moeten kunnen vinden.

Mooie klus trouwens =D>

Re: wc fontein

Geplaatst: di 13 dec 2011, 9:45
door hemaworst
Gijs schreef:
geen idee waar je woont, ik kocht een paar weken geleden namaak speakon connectoren bij Technica in Nijmegen, voor een paar euro's.
Maar dan zal je ze vast op meer plekken moeten kunnen vinden.

Mooie klus trouwens =D>
ah das redelijk dichtbij Ede. Ik zal eens kijken, thanks!

Re: wc fontein

Geplaatst: di 13 dec 2011, 16:06
door KILLorBE
hemaworst schreef:
TubeHead schreef:
Weet iemand een goedkope webwinkel voor die speakon spullen?
eBay? (€16,50 incl. verzendkosten voor 2x NL4MP en 2x NL2FC).
Bij Europe Audio zijn ze ook niet zo duur...maar je betaald dan €8,95 verzendkosten, of je koopt voor meer dan €100 :wink:

Bij Technica was ik €6,20 kwijt voor 2 stekkers en 2 chassisdelen.

Of je kijkt even in Arnhem bij Radio Piet en ........ (Kan niet op de naam komen, zit (zat?) op het plein (Markt) naast het Paleis van Justitie), mogelijk zul je bij een van de twee ook wel slagen.

Ik wil er wel een paar voor je halen bij Technica en opsturen, ik zal dan alleen de aansluitingen op de chassisdelen iets om moeten buigen (ze zijn meer dan 3,2cm).

BTW: Leuk project!

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Geplaatst: di 13 dec 2011, 16:43
door hannesie
Ook en goed adres, ik had de spullen snel in huis.
http://www.bax-shop.nl/luidspreker-plug ... ucten.html

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Geplaatst: do 15 dec 2011, 0:37
door hemaworst
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p0TWJaB-1Ac[/youtube]
Weeeeeeeee! Even snel in elkaar gezet om eerste indruk te krijgen.
HET KLINKT FANTASTISCH :D
Snel meer info, maar moet nu slapen

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Geplaatst: do 15 dec 2011, 8:49
door Wowly
Hahaha even snel in elkaar gezet, ik ken dat wel. gewoon niet meer te houden, die zin in luisteren naar een nieuw ontwerp :lol:

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Geplaatst: do 15 dec 2011, 11:05
door jeroen_d
Ja, in dit verband was nog het leukst de opening: project zal wel jaren duren... :lol: Maar hij speelt al binnen twee weken!

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Geplaatst: vr 16 dec 2011, 20:32
door hemaworst
Shit, ik heb mijn speakers bij mijn vader thuis gemaakt...
Hij wil ze niet meer teruggeven :(
Moeten we nog een paar maken: zal wel een paar jaar duren aangezien we allebei weinig tijd hebben, hahaha ;)

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Geplaatst: vr 16 dec 2011, 21:32
door KILLorBE
hemaworst schreef:
Shit, ik heb mijn speakers bij mijn vader thuis gemaakt...
Hij wil ze niet meer teruggeven :(
Moeten we nog een paar maken: zal wel een paar jaar duren aangezien we allebei weinig tijd hebben, hahaha ;)
We? Beter bouw je ze alleen, of wil je die ook kwijt zodat je vader een 4.0 setje heeft en hij zelf alleen nog een center en sub hoeft te bouwen? Maar daar wil jij vast wel bij helpen.... bij jou thuis.
Of bedoelde je met "we" jij en ik? Ik vind het best, ik kan zoiets goed gebruiken op m'n slaapkamer :wink:

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Geplaatst: za 17 dec 2011, 15:19
door hemaworst
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KvFZW2SjsAk[/youtube]
Zo, die woofer is wel lekker bewegelijk.

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Geplaatst: za 17 dec 2011, 17:53
door jeroen_d
Mooi he, zelfs katie klinkt lekker op deze speaker. Geen scherpe ssss-en.

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Geplaatst: za 17 dec 2011, 17:54
door Olaf Analogue
Heeft Eijlander Electronics in Ede niet van dat speakon spul?

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Geplaatst: za 17 dec 2011, 18:10
door dre
ik heb er ook nog aardig wat van liggen,welke heb je nodig?

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Geplaatst: ma 19 dec 2011, 10:45
door nxs77
Toch jammer dat je filmpjes zo kort zijn... hoe klinkt het geheel zonder de woofers?