wc fontein(linkwitz pluto)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

hemaworst
Berichten: 113
Lid geworden op: za 14 jun 2008, 13:25

wc fontein(linkwitz pluto)

Bericht door hemaworst »

Mijn vader en ik gaan een wc fonteintje bouwen :D .
Minidsp en amplifiers hebben we al. Spannend. Project zal wel jaren duren aangezien we allebei weinig tijd hebben, haha
Bijlagen
IMAG1007.jpg
IMAG0991.jpg
Laatst gewijzigd door hemaworst op di 13 dec 2011, 9:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: wc fontein

Bericht door dre »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: wc fontein

Bericht door Wowly »

Mooi, weer een pluto! Het ergste is: ik heb er nog nooit een gehoord (buhuhuuuuu), hopenlijk komende mei????
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: wc fontein

Bericht door dre »

lijkt me een goed idee jan! :mrgreen:
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: wc fontein

Bericht door TubeHead »

Gaaf ! Na de Orions gehoord te hebben (was ik zowiezo al) erg nieuwsgierig naar de Pluto's. Meende dat deze net zo aka iets mooier waren als de Orions.

En wat heb je daar voorn mooie speelgoed staan op de tweede foto ? 2x SE KT88 ?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: wc fontein

Bericht door knuisje »

Goeie keuze! Je zult verbaasd zijn over de 3D geluidkubus die in je kamer wordt getoverd en het zeer fraaie middengebied. :rock:
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: wc fontein

Bericht door nxs77 »

ik vraag me af wat voor kleine drivertjes dat zijn in dat piepschuim?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: wc fontein

Bericht door wouter »

Aurasound NS2
hemaworst
Berichten: 113
Lid geworden op: za 14 jun 2008, 13:25

Re: wc fontein

Bericht door hemaworst »

TubeHead schreef:
Gaaf ! Na de Orions gehoord te hebben (was ik zowiezo al) erg nieuwsgierig naar de Pluto's. Meende dat deze net zo aka iets mooier waren als de Orions.

En wat heb je daar voorn mooie speelgoed staan op de tweede foto ? 2x SE KT88 ?
Een versterkertje uit China. Kt88. Erg leuk ding.
Vandaag begonnen met bouwen van de plutos. Pa heeft net twee enorme schuren gebouwd en had lekker dikke balken over voor de voeten.

Ik denk dat we de voeten nog wat verhogen door er nog een stuk hout onder te lijmen. Maar we zitten ook de denken aan een natuurstenen tegel.

Voor aansluitingen zitten we te denken aan speakon kabels. Snap nog niet helemaal hoe die werken. Heb ik nu een 4x1.5 mm kabel nodig? Is 1.5mm niet heel dun? Mijn Dali ikons heb ik 4mm kabels aangesloten. Wie heeft een idee?
Weet iemand een goedkope webwinkel voor die speakon spullen?
Bijlagen
IMAG0103.jpg
IMAG0104.jpg
IMAG0105.jpg
IMAG0107.jpg
IMAG0112.jpg
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: wc fontein

Bericht door TubeHead »

1,5mm2 is meeeeer als genoeg. Hier kan in princiepe al 10 a 15 ampere door heen lopen. Dus maak je geen zorgen ;)
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: wc fontein

Bericht door bas focal m180 »

Leuk projectje .
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: wc fontein

Bericht door Gijs »

geen idee waar je woont, ik kocht een paar weken geleden namaak speakon connectoren bij Technica in Nijmegen, voor een paar euro's.
Maar dan zal je ze vast op meer plekken moeten kunnen vinden.

Mooie klus trouwens =D>
hemaworst
Berichten: 113
Lid geworden op: za 14 jun 2008, 13:25

Re: wc fontein

Bericht door hemaworst »

Gijs schreef:
geen idee waar je woont, ik kocht een paar weken geleden namaak speakon connectoren bij Technica in Nijmegen, voor een paar euro's.
Maar dan zal je ze vast op meer plekken moeten kunnen vinden.

Mooie klus trouwens =D>
ah das redelijk dichtbij Ede. Ik zal eens kijken, thanks!
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Re: wc fontein

Bericht door KILLorBE »

hemaworst schreef:
TubeHead schreef:
Weet iemand een goedkope webwinkel voor die speakon spullen?
eBay? (€16,50 incl. verzendkosten voor 2x NL4MP en 2x NL2FC).
Bij Europe Audio zijn ze ook niet zo duur...maar je betaald dan €8,95 verzendkosten, of je koopt voor meer dan €100 :wink:

Bij Technica was ik €6,20 kwijt voor 2 stekkers en 2 chassisdelen.

Of je kijkt even in Arnhem bij Radio Piet en ........ (Kan niet op de naam komen, zit (zat?) op het plein (Markt) naast het Paleis van Justitie), mogelijk zul je bij een van de twee ook wel slagen.

Ik wil er wel een paar voor je halen bij Technica en opsturen, ik zal dan alleen de aansluitingen op de chassisdelen iets om moeten buigen (ze zijn meer dan 3,2cm).

BTW: Leuk project!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Bericht door hannesie »

Ook en goed adres, ik had de spullen snel in huis.
http://www.bax-shop.nl/luidspreker-plug ... ucten.html
hemaworst
Berichten: 113
Lid geworden op: za 14 jun 2008, 13:25

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Bericht door hemaworst »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p0TWJaB-1Ac[/youtube]
Weeeeeeeee! Even snel in elkaar gezet om eerste indruk te krijgen.
HET KLINKT FANTASTISCH :D
Snel meer info, maar moet nu slapen
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Bericht door Wowly »

Hahaha even snel in elkaar gezet, ik ken dat wel. gewoon niet meer te houden, die zin in luisteren naar een nieuw ontwerp :lol:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Bericht door jeroen_d »

Ja, in dit verband was nog het leukst de opening: project zal wel jaren duren... :lol: Maar hij speelt al binnen twee weken!
hemaworst
Berichten: 113
Lid geworden op: za 14 jun 2008, 13:25

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Bericht door hemaworst »

Shit, ik heb mijn speakers bij mijn vader thuis gemaakt...
Hij wil ze niet meer teruggeven :(
Moeten we nog een paar maken: zal wel een paar jaar duren aangezien we allebei weinig tijd hebben, hahaha ;)
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Bericht door KILLorBE »

hemaworst schreef:
Shit, ik heb mijn speakers bij mijn vader thuis gemaakt...
Hij wil ze niet meer teruggeven :(
Moeten we nog een paar maken: zal wel een paar jaar duren aangezien we allebei weinig tijd hebben, hahaha ;)
We? Beter bouw je ze alleen, of wil je die ook kwijt zodat je vader een 4.0 setje heeft en hij zelf alleen nog een center en sub hoeft te bouwen? Maar daar wil jij vast wel bij helpen.... bij jou thuis.
Of bedoelde je met "we" jij en ik? Ik vind het best, ik kan zoiets goed gebruiken op m'n slaapkamer :wink:
hemaworst
Berichten: 113
Lid geworden op: za 14 jun 2008, 13:25

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Bericht door hemaworst »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KvFZW2SjsAk[/youtube]
Zo, die woofer is wel lekker bewegelijk.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Bericht door jeroen_d »

Mooi he, zelfs katie klinkt lekker op deze speaker. Geen scherpe ssss-en.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Bericht door Olaf Analogue »

Heeft Eijlander Electronics in Ede niet van dat speakon spul?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Bericht door dre »

ik heb er ook nog aardig wat van liggen,welke heb je nodig?
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: wc fontein(linkwitz pluto)

Bericht door nxs77 »

Toch jammer dat je filmpjes zo kort zijn... hoe klinkt het geheel zonder de woofers?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”