Minidsp en amplifiers hebben we al. Spannend. Project zal wel jaren duren aangezien we allebei weinig tijd hebben, haha
wc fontein(linkwitz pluto)
Moderator: Beheerdersteam
wc fontein(linkwitz pluto)
Mijn vader en ik gaan een wc fonteintje bouwen
.
Minidsp en amplifiers hebben we al. Spannend. Project zal wel jaren duren aangezien we allebei weinig tijd hebben, haha
Minidsp en amplifiers hebben we al. Spannend. Project zal wel jaren duren aangezien we allebei weinig tijd hebben, haha
Laatst gewijzigd door hemaworst op di 13 dec 2011, 9:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: wc fontein
Mooi, weer een pluto! Het ergste is: ik heb er nog nooit een gehoord (buhuhuuuuu), hopenlijk komende mei????
Re: wc fontein
Gaaf ! Na de Orions gehoord te hebben (was ik zowiezo al) erg nieuwsgierig naar de Pluto's. Meende dat deze net zo aka iets mooier waren als de Orions.
En wat heb je daar voorn mooie speelgoed staan op de tweede foto ? 2x SE KT88 ?
En wat heb je daar voorn mooie speelgoed staan op de tweede foto ? 2x SE KT88 ?
Re: wc fontein
Goeie keuze! Je zult verbaasd zijn over de 3D geluidkubus die in je kamer wordt getoverd en het zeer fraaie middengebied. 
Re: wc fontein
Een versterkertje uit China. Kt88. Erg leuk ding.TubeHead schreef:Gaaf ! Na de Orions gehoord te hebben (was ik zowiezo al) erg nieuwsgierig naar de Pluto's. Meende dat deze net zo aka iets mooier waren als de Orions.
En wat heb je daar voorn mooie speelgoed staan op de tweede foto ? 2x SE KT88 ?
Vandaag begonnen met bouwen van de plutos. Pa heeft net twee enorme schuren gebouwd en had lekker dikke balken over voor de voeten.
Ik denk dat we de voeten nog wat verhogen door er nog een stuk hout onder te lijmen. Maar we zitten ook de denken aan een natuurstenen tegel.
Voor aansluitingen zitten we te denken aan speakon kabels. Snap nog niet helemaal hoe die werken. Heb ik nu een 4x1.5 mm kabel nodig? Is 1.5mm niet heel dun? Mijn Dali ikons heb ik 4mm kabels aangesloten. Wie heeft een idee?
Weet iemand een goedkope webwinkel voor die speakon spullen?
Re: wc fontein
1,5mm2 is meeeeer als genoeg. Hier kan in princiepe al 10 a 15 ampere door heen lopen. Dus maak je geen zorgen 
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: wc fontein
geen idee waar je woont, ik kocht een paar weken geleden namaak speakon connectoren bij Technica in Nijmegen, voor een paar euro's.
Maar dan zal je ze vast op meer plekken moeten kunnen vinden.
Mooie klus trouwens
Maar dan zal je ze vast op meer plekken moeten kunnen vinden.
Mooie klus trouwens
Re: wc fontein
ah das redelijk dichtbij Ede. Ik zal eens kijken, thanks!Gijs schreef:geen idee waar je woont, ik kocht een paar weken geleden namaak speakon connectoren bij Technica in Nijmegen, voor een paar euro's.
Maar dan zal je ze vast op meer plekken moeten kunnen vinden.
Mooie klus trouwens
Re: wc fontein
eBay? (€16,50 incl. verzendkosten voor 2x NL4MP en 2x NL2FC).hemaworst schreef:TubeHead schreef:Weet iemand een goedkope webwinkel voor die speakon spullen?
Bij Europe Audio zijn ze ook niet zo duur...maar je betaald dan €8,95 verzendkosten, of je koopt voor meer dan €100
Bij Technica was ik €6,20 kwijt voor 2 stekkers en 2 chassisdelen.
Of je kijkt even in Arnhem bij Radio Piet en ........ (Kan niet op de naam komen, zit (zat?) op het plein (Markt) naast het Paleis van Justitie), mogelijk zul je bij een van de twee ook wel slagen.
Ik wil er wel een paar voor je halen bij Technica en opsturen, ik zal dan alleen de aansluitingen op de chassisdelen iets om moeten buigen (ze zijn meer dan 3,2cm).
BTW: Leuk project!
Re: wc fontein(linkwitz pluto)
Ook en goed adres, ik had de spullen snel in huis.
http://www.bax-shop.nl/luidspreker-plug ... ucten.html
http://www.bax-shop.nl/luidspreker-plug ... ucten.html
Re: wc fontein(linkwitz pluto)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p0TWJaB-1Ac[/youtube]
Weeeeeeeee! Even snel in elkaar gezet om eerste indruk te krijgen.
HET KLINKT FANTASTISCH
Snel meer info, maar moet nu slapen
Weeeeeeeee! Even snel in elkaar gezet om eerste indruk te krijgen.
HET KLINKT FANTASTISCH
Snel meer info, maar moet nu slapen
Re: wc fontein(linkwitz pluto)
Hahaha even snel in elkaar gezet, ik ken dat wel. gewoon niet meer te houden, die zin in luisteren naar een nieuw ontwerp 
Re: wc fontein(linkwitz pluto)
Ja, in dit verband was nog het leukst de opening: project zal wel jaren duren...
Maar hij speelt al binnen twee weken!
Re: wc fontein(linkwitz pluto)
Shit, ik heb mijn speakers bij mijn vader thuis gemaakt...
Hij wil ze niet meer teruggeven
Moeten we nog een paar maken: zal wel een paar jaar duren aangezien we allebei weinig tijd hebben, hahaha
Hij wil ze niet meer teruggeven
Moeten we nog een paar maken: zal wel een paar jaar duren aangezien we allebei weinig tijd hebben, hahaha
Re: wc fontein(linkwitz pluto)
We? Beter bouw je ze alleen, of wil je die ook kwijt zodat je vader een 4.0 setje heeft en hij zelf alleen nog een center en sub hoeft te bouwen? Maar daar wil jij vast wel bij helpen.... bij jou thuis.hemaworst schreef:Shit, ik heb mijn speakers bij mijn vader thuis gemaakt...
Hij wil ze niet meer teruggeven![]()
Moeten we nog een paar maken: zal wel een paar jaar duren aangezien we allebei weinig tijd hebben, hahaha
Of bedoelde je met "we" jij en ik? Ik vind het best, ik kan zoiets goed gebruiken op m'n slaapkamer
Re: wc fontein(linkwitz pluto)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KvFZW2SjsAk[/youtube]
Zo, die woofer is wel lekker bewegelijk.
Zo, die woofer is wel lekker bewegelijk.
Re: wc fontein(linkwitz pluto)
Mooi he, zelfs katie klinkt lekker op deze speaker. Geen scherpe ssss-en.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: wc fontein(linkwitz pluto)
Toch jammer dat je filmpjes zo kort zijn... hoe klinkt het geheel zonder de woofers?


