Enkele weken geleden ben ik gaan luisteren bij Audiohome in Eindhoven naar een setje RF83 Klipsch speakers.
Deze klonken naar mijn beleving bijzonder goed!! En omdat ze een bijzonderhoog rendement hebben zijn ze buizenvriendelijk.
Ik durf ze zo aan een 3 watt SE te hangen en dan staan ze al snel te hard
Nu vertelde de verkoper dat ze zelf de speakers van Klipsch daar modificeren.....
Dit zou een ontzettende verbetering zijn, zo goed dat Ontwikkelaars uit Amerika zijn komen luisteren. Ook helpt de eigenaar van de winkel mee bij klipsch met het een en ander. Al bij al een verhaal waarvan ik zeker wel geloof dat het waar is...
Ik vroeg me alleen af wat die modificatie kan zijn?
Ik heb natuurlijk een beetje gevist toen we daar waren... de reden dat ze het niet in de productielijn invoeren is dat het niet in een productieproces is toe te passen. Daar is de tijd niet voor ofzo.
Op het HTforum was er ook al een draadje over... Maar daar kwamen ze niet verder als dat iemand daar ontfrutseld had dat ze bepaalde solderingen in het filter opnieuw deden met zilver, een een kabelschoen die ipv een persverbinding heeft een soldering krijgt. Verder kon hij niets vertellen. Ook schijnen ze een uur per speaker bezig te zijn...
Iemand enig idee wat dit is? Wat ze kunnen doen?
Bart